סקר מנדטים: ימינה מתדרדרת, הליכוד מתייצב

לאחר שכבר קיבלה 16 מנדטים בסקרים, בסקר החדש של מעריב ימינה מקבלת רק 12 מנדטים. הליכוד מתייצבת על 32 מנדטים. ליברמן חוזר להיות לשון המאזניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/20 08:48 ג באב התשפ

סקר מנדטים: ימינה מתדרדרת, הליכוד מתייצב
צילום: כיפה

סקר מנדטים חדש של מעריב, שנערך בימים האחרונים, מראה שמפלגות הימין מאבדות מכוחו אך עדיין יש רוב לגוש הימין. ימינה מתחילה להתדרדר ל-12 מנדטים, על חשבון ש"ס שעולה ל-10 מנדטים. 

אם הבחירות היום מתקיימות היום, זו היתה תמונת המנדטים: הליכוד, עדיין מובילה בפער ניכר עם 32 מנדטים, יש עתיד - תל"ם, מקבעת את מעמדה כטוענת לכתר עם 18 מנדטים, הרשימה המשותפת מתייצבת על 15 מנדטים, ימינה מתדרדרת ל- 12 מנדטים, ש"ס עולה ל- 10, כחול לבן, חוזרת לחד ספרתי עם 9 מנדטים, ישראל ביתנו עם 9 מנדטים, יהדות התורה 8 מנדטים, מרצ סוגרת את הרשימה עם 7 מנדטים. 

מתחת לאחוז החסימה נותרו עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר – 1.8%, העבודה בראשות עמיר פרץ – 1.2%, הבית היהודי בראשות רפי פרץ – 0.8% ודרך ארץ של הנדל והאוזר - 0.5%. מבחינת

תמונת הגושים מבהירה כי עדיין יש רוב לימין, אך הוא מאבד מכוחו שהיה לו בסוף גל הקורונה הראשון, כאשר לימין יש 62 מנדטים, לשמאל־מרכז 49. ליברמן, שנע בין שני המחנות, חוזר להיות לשון המאזניים עם 9 מנדטים.

הסקר נערך אתמול ושלשום. בסקר מנחם לזר השתתפו 533 חברים בפאנל המשיבים של Panel4all לביצוע מחקרים על גבי האינטרט. טעות הדגימה המרבית היא 4.4%.