נתניהו נגד ערוץ 12: " שותפים להסתה"

ראש הממשלה יוצא במסר נוקב כנגד הערוץ, בטענה כי הם אינם סוקרים את האיומים נגדו מחד ומייחסים לו תקיפות אלימות כנגד מפגיני השמאל מאידך: "דווקא ביום הזה שההיסטוריה לימדה אותנו שעוצמתנו היא באחדותנו, בוחרים בערוץ 12 להמשיך במסע של פילוג ופייק ניוז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 18:18 ט באב התשפ

נתניהו נגד ערוץ 12: " שותפים להסתה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מפרסם היום (ה') הודעת התנגחות כנגד ערוץ 12, בטענה על דיווחים כוזבים נגדו, והתעלמות מהאיומים כנגדו. "מצער שבעיצומו של משבר הקורונה, ודווקא ביום הזה שההיסטוריה לימדה אותנו שעוצמתנו היא באחדותנו, בוחרים בערוץ 12 להמשיך במסע של פילוג ופייק ניוז" פותח נתניהו את מכתבו.

הדברים מגיעים לאחר שהרשת החברתית פייסבוק הסירה פרופיל שנתניהו ציטט כמסית נגדו מזויף והורד מהרשת. סביבת נתניהו תוקפת את המשטרה והתקשורת, שלטענתו עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה. נתניהו בין היתר זועם על הסיקור התקשורתי של ערוץ 12 לפרשה וכתב: "היום הוסיפו עלילה חדשה, כאילו ראש הממשלה עומד מאחורי פוסט שקורא לרצוח את ראש הממשלה. אנו דורשים מיחידת הסייבר של המשטרה לחשוף מיד מי עומד מאחורי הפוסט הזה".  

נתניהו מאשים את הערוץ גם בהאשמות שווא כי הסית את תומכיו שיפגעו במפגינים משמאל: "אתמול העלילו בחדשות 12 שראש הממשלה עומד מאחורי קבוצת בריונים שתקפה בתל אביב. היום נחשף השקר כשהתברר שמדובר בכלל בקטטה בין אוהדי כדורגל יריבים". לבסוף סיכם את מכתבו על יחס הערוץ כלפיו: "כל מי שמטייח את ההסתה לרצח ראש הממשלה ומשפחתו - הוא שותף להסתה".

זו אינה הפעם הראשונה השבוע שראש הממשלה יוצא נגד ערוץ 12, במוצאי שבת האחרון תקף בחריפות את הערוץ, בשל סיקור ההפגנות נגדו ברחבי הארץ. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו צירף ראש הממשלה תמונה של כיכר רבין בתל אביב כשהיא כמעט ריקה מאדם, במהלך ההפגנות במוצאי שבת, וטען כי הערוץ מסקר את ההפגנות נגדו באופן מוטה, ומנפח את המספרים כדי להפיל את ממשלתו.