סמוטריץ' נגד הליכוד: "מקווה שאלה שברחו יגיעו הפעם"

ח"כ סמוטריץ' הודיע שיעלה בעוד כשבוע וחצי להצבעה במליאה את ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי עניינים בקרב שופטים, בפעם השנייה בתוך חודש: "מקווה שהחברים מהליכוד שברחו בפעם הקודמת יגיעו הפעם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/07/20 21:54 ד באב התשפ

סמוטריץ' נגד הליכוד: "מקווה שאלה שברחו יגיעו הפעם"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

מאתגר את הליכוד? ח"כ בצלאל סמוטריץ', שגרם לסערה בקואליציה לאחר שהעלה לפני כשבועיים וחצי הצעה במליאת הכנסת להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי עניינים אצל שופטי העליון, הצעה שנפלה במליאה על אף הודעת הליכוד כי חברי המפלגה יתמכו בה, הודיע הערב (מוצ"ש) כי יעלה את ההצעה פעם נוספת, ברגע שהתקנון יאפשר לו זאת.

סמוטריץ' לכיפה: "נתניהו וח"כים מהליכוד ברחו מההצבעה, זו בושה וחרפה"

"‏בעוד כשבוע וחצי אעלה בע"ה שוב את הדרישה להקמת ועדת חקירה לבדיקת ניגודי עניינים של שופטי העליון (תקנון הכנסת מחייב להמתין חודש בין הצבעה להצבעה)", כתב סמוטריץ' בטוויטר. "מקווה שהחברים מהליכוד שברחו בפעם הקודמת יגיעו הפעם".

בצלאל סמוטריץ' בראיון לכיפה, אחרי הפעם הקודמת בה נפלה ההצעהצילום: חדשות כיפה

כזכור, בפעם הקודמת נדחתה ההצעה במליאת הכנסת, ברוב של 54 נגד ו-43 בעד. בליכוד הודיעו אז כי "הליכוד יצביע בעד ועדת החקירה לניגודי עניינים של שופטים". זאת לאחר כמה פניות פרסה בנושא; בהתחלה הודיעו כי יינתן לח"כים חופש הצבעה, בהמשך חזרו בהם והודיעו שיתנגדו, לאחר שש"ס ויהדות התורה סירבו להצביע נגד החוק, אם הליכוד מצביע בעד או נותן חופש הצבעה, ולבסוף הודיעו בליכוד כי יתמכו בהצעת החוק, מה שייצר סערה פוליטית ואיומים בבחירות.

עם זאת, ראש הממשלה נתניהו ורבים משרי הליכוד כמו מירי רגב, יולי אדלשטיין ויובל שטייניץ, וכן דוד ביטן, ניר ברקת, טלי פלוסקוב, יפעת שאשא ביטון, חיים כץ, ישראל כץ, עוזי דיין ואבי דיכטר, לא נכחו בהצבעה, במה שנתפס כעת במערכת הפוליטית כתרגיל נגד סמוטריץ' וימינה. יש לציין כי השר אמיר אוחנה נמצא בבידוד, כמו גם שר הביטחון בני גנץ. מסביבתו של ח"כ ניר ברקת נמסר כי הוא מקוזז במשך כל היום עם יואל רזבוזוב מיש עתיד.

לאחר נפילת ההצעה אמר ח"כ סמוטריץ' לכיפה כי ראש הממשלה וחלק מחברי הליכוד ברחו מהמליאה: "העובדה שלא מעט ח"כים בליכוד כולל ראש הממשלה ברחו מההצבעה היא בושה וחרפה, להם בעיקר, ולמצביעים שלהם. אנחנו נעשה הכל להזכיר את זה טוב טוב למצביעים שלהם. החבירה של ליברמן שפעם היה מנסה להציג את עצמו כימין להיבא יזבק ולאחמד טיבי וביחד לחבק את בית המשפט העליון, שכל אחד יחשוב מה המוטיבציה של ליברמן לא להרגיז את השופטים, אני חושב שהחבירה הזו חושפת את פרצופו האמיתי".