יו"ר ועדת הקורונה: "תפקידנו בוועדה לאזן בין המשבר הבריאותי והכלכלי"

ח"כ יפעת שאשא ביטון מתייחסת על המחלוקות מול הממשלה בעניין ההגבלות: "הוועדה עושה סדר, כדי שהציבור יבין את ההנחיות ויוכל להישמע להן ולא באופן שרירותי". וגם ההיערכות של הוועדה לקראת הגל השלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 09:37 כט בתמוז התשפ

יו"ר ועדת הקורונה: "תפקידנו בוועדה לאזן בין המשבר הבריאותי והכלכלי"
יפעת שאשא-ביטון, צילום: Hadas Parush/Flash90

ועדת הקורונה צפויה להתכנס היום (ג') בשעה 09:45  ולהכריע האם וכיצד המסעדות יוכלו לפעול. יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון עוררה סערה רבה בעיקר בליכוד לאחר שהוועדהביטלה וסייגה את מרבית ההגבלות שקבעה הממשלה. הבוקר התראיינה שאשא ביטון לרשת ב' והתייחסה למערכת היחסים בין הוועדה לממשלה: "הוועדה עושה סדר, כדי שהציבור יבין את ההנחיות ויוכל להישמע להן ולא באופן שרירותי". 

האם המסעדות ייסגרו ל-5 שעות בלבד?

עוד אמרה חברת הכנסת: "אני לא שופטת את עבודת הממשלה. אנחנו בוועדה מנסים להבין איך לאזן בין המשבר הבריאותי למשבר הכלכלי. ראש הממשלה רואה לנגד עיניו איך לעצור את המגפה, תפקידנו בוועדה לאזן בין כל ההיבטים". לגבי סגירת המסעדות שהחלה הבוקר אמרה שאשא ביטון ככל הנראה יבטלו את ההוראה לסגור: ""כל מי שעוסק במלאכה נמצא באותו צד, יש מחלוקות וזה טבעי. ניאלץ לדחות את סגירת המסעדות באופן רטרואקטיבי, עד לדיון".

לדעת שאשא ביטון נכון שהדיונים סביב ניהול המשבר יעברו למספר וועדות ולא יישארו רק בוועדת הקורונה, כחלק גם מההיערכות לגל השלישי שצפוי להגיע בחורף: ""אנחנו מקיימים דיונים רבים איך להתמודד עם הנגיף, גם לקראת החורף, שלא נתפס בגל השלישי לא מוכנים. לוועדה יש עוד הרבה מה לעשות".