ח"כ פורר נגד משרד האוצר: "לא הצעתם שום סכום לתקציב העובדות הסוציאליות"

יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה זעם על נציג האוצר בדיון חירום בעקבות שביתת העובדות הסוציאליות: "רק סיבובים וסיפורים. אתה בעצמך מתבייש במספר שאתם רוצים להציע בחדרי המשא ומתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 13:47 כג בתמוז התשפ

ח"כ פורר נגד משרד האוצר: "לא הצעתם שום סכום לתקציב העובדות הסוציאליות"
צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה הבוקר (ד') דיון חירום בנושא: משבר העבודה הסוציאלית וקריסת השירותים החברתיים. בפתח הדיון אמר היו"ר עודד פורר כי הדיון הגיע לוועדה מכיוון ש-86% מהעובדים בענף הן עובדות. "מנתוני דו"ח ממ"מ אנו למדים שהעובדות בתחום נשארות בו בממוצע חציוני רק 8 שנים לעומת עובדי הוראה, הנדסאים או שופטים שנשארים למעלה מ-20 שנה. זה משפיע אוטומטית על דירוג השכר".

עוד אמר: "זה מלמד על השחיקה במקצוע הזה עם עומס מאוד מאוד גדול. יש יותר מ 1000 תקנים לא מאוישים וכל עו"סית שכן בחרה במקצוע צריכה לטפל בלמעלה מ-400 מקרים. המשבר שבו נמצאת העבודה הסוציאלית מועצם בתקופת הקורונה, יש עלייה של מאות אחוזים בפניות. הן בשחיקה עצומה ודווקא עכשיו הן בעומס יותר גדול. גם הסוס הזה יכול למות מרעב". 

ח"כ פורר שאל את נציגת משרד האוצר כמה כסף הוזרם מתוך ה-200 מיליון שקלים שיועדו לארגוני המגזר השלישי בזמן הקורונה וזאת השיבה "לא יודעת". ח"כ פורר אמר לה: "אפס שקלים. באתי לסופר בלי כסף וביקשו שאשלם ואמרתי אין לי כסף אבל יש לי עקרונות. עם עקרונות לא קונים בסופר. עובדות סוציאליות עובדות עם עקרונות, אידאליים ושליחות ואי אפשר להפיל את כל תחלואי החברה הישראלית ולהגיד המצב ייפתר מעצמו".

לי בינג רכז באגף התקציבים במשרד האוצר עלה לשיחת זום בוועדה ואמר: לכל הנוגע לסוגיית המוגנות אנחנו רוצים למצוא תקציב למוגנות כבר בקופסת הקורונה – עקב זה שהצרכים עולים בצורה דרמטית בתקופת הקורונה תהיה תוספת לסכום. ". ח"כ פורר שאל גם אותו מהי הצעת משרד האוצר לסיום המשבר ובינג אמר שאין הצעה. ח"כ פורר שאל מה הצעת התקציב המוצע? "אתם יושבים על תקציב 2020 והכנסתו לתקציב המדינה. מה המספר? אתם עושים עלינו סיבוב! לשיטתך שר האוצר וראש הממשלה בנושא הזה לא קיבלו החלטה איזה סכום להוסיף? והקשה – מה ההמלצה שלך כאגף התקציבים להוסיף לנושא הזה?"

בינג השיב: "צר לי אבל את המשא והמתן מתנהל בחדרי המשא והמתן" ופורר זעם: "לא טרחתם לבוא לכנסת, אתם יושבים ברחוב הסמוך בזום למרות שהתחייבתם. אתם באים לענות תשובות לחברי הכנסת. תבוא לפה ותגיד לי כמה אתה הולך לשים, תנקוב בסכום. כמה זה הולך לעלות בתקציב המדינה. הכנסת רוצה לדעת מה הפערים התקציביים. אתה מסרב לתת לי את הנתון הזה. רק סיבובים וסיפורים. אתה בעצמך מתבייש במספר שאתם רוצים להציע בחדרי המשא ומתן. יש לכם נתון אבל אתם מסתירים אותו מהכנסת".