ח"כ עידן רול: "אם הניסוח שלי לא הובן, אני מתנצל"

לאחר שעורר סערה כשקרא להפר את הנחיות הבריאות, לאחר שלא ניתן מענה ראוי לצרת הציבור, מבקש חבר הכנסת מיש עתיד להבהיר את דבריו. "אני קורא לציבור לציית להנחיות, אבל לא יכול להיות שהתשובה של הממשלה לציבור תהיה - אתם אשמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 09:32 כג בתמוז התשפ

ח"כ עידן רול: "אם הניסוח שלי לא הובן, אני מתנצל"
צילום: פלאש 90

אמש (ג') חבר הכנסת עידן רול מיש עתיד צייץ כי לממשלה אין לגיטימציה להטיל סגר מלא על האוכלוסייה, וכי הציבור לא צריך לציית להנחיות. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור. זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר. בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים. לכן אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית". לאחר שעורר סערה ביקש להתנצל ולהבהיר את הדברים.

בראיון לרשת ב' ביקש להבהיר רול: "אמון הציבור בממשלה נשחק וזה באמת מהווה סיכון לדמוקרטיה. אם הניסוח שלי לא הובן, אני מתנצל. יש שיח ברשת שגם כשהוא לא לטובתי אני מכבד אותו". רול מבהיר מה הביא אותו לכתוב את הדברים הקשים: "הממשלה לא הציגה שום תוכנית אופרטיבית לצאת מהבוץ – הגיע הזמן לתת לציבור תשובות. אני קורא לציבור לציית להנחיות, אבל לא יכול להיות שהתשובה של הממשלה לציבור תהיה - אתם אשמים".

רול הבהיר כי אינו מוחק את הציוץ, כי בשיח של רשתות חברתיות הכל גם ככה מתועד, ולכן אין צורך שהוא יעשה לעצמו הנחות גם כשזה פועל נגדו. דבריו של רול עוררו ביקורת מכלל בכירי הפוליטיקאים ביניהם גם נשיא המדינה ריבלין שגינה את דבריו של רול: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו. עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן