משנים כיוון: הליכוד יתמוך במינוי שקד לוועדה לבחירת דיינים

לאחר שאתמול הכריזו כי ייתנו חופש הצבעה לבחירת מועמדת מהאופוזיציה לוועדה למינוי דיינים, יו"ר סיעת הליכוד הודיע כי בסוף ייתמכו באיילת שקד לתפקיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 14:12 כב בתמוז התשפ

משנים כיוון: הליכוד יתמוך במינוי שקד לוועדה לבחירת דיינים
צילום: יוסי זמיר

בליכוד חוזרים בהם: יור הסיעה מיקי זוהר הודיע היום (ג') במפתיע כי: "סיעת הליכוד תתמוך באיילת שקד כנציגת האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים". ההחלטה מגיעה יממה בלבד לפני ההצבעה, ותמיכת הליכוד מגדילה משמעותית את סיכוייה של שקד להיבחר. רק אתמול בליכוד אמרו כי הם ייתנו חופש הצבעה, ובכך הם לא מתחייבים ששקד היא זאת שתבחר.

נציג הקואליציה יהיה חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה, וכעת נדרשת הבחירה לנציג האופוזיציה. במפלגות החרדיות תומכים דווקא באיילת שקד שתקבל את התפקיד והם פנו לליכוד בבקשה כי ייתמכו גם כן בשקד לתפקיד. המועמדת השנייה לתפקיד מהאופוזיציה היא חברת הכנסת מרב מיכאלי. רוב החרדים מעדיפים כנראה את שקד שתנסה לקדם אנשים מהציונות הדתית לעולם הדיינות, מאשר את חברת הכנסת מיכאלי שעלולה להתנגד לכל מהלך שיציעו החרדי בוועדה.

הבחירה לתמיכה של הליכוד בשקד קשורה גם להבטחה של נתניהו טרם הבחירות לרב דרוקמן כי תהיה נציגות בוועדה גם של הציונות הדתית. שקד זוכה גם לתמיכה מהשר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ שכתב: "‏מינוי דיינים הוא נושא חשוב מאד עבור הציונות הדתית. ‏ביום רביעי, ב"ה, אני מתכוון לתמוך בח"כ איילת שקד כחברה בוועדה למינוי דיינים. ‏איילת הוכיחה בעבר כי מינוי דיינים ראויים זהו נושא חשוב עבורה ואני משוכנע שכך גם היא תפעל בעתיד".