משבר בין הליכוד לחרדים: "אין להם מה לחפש במקום אחר". פינדרוס: "נשקול פרישה מהממשלה"

הליכוד נמצאת במשבר נוסף בקואליציה הפעם עם המפלגות החרדיות, בכיר בליכוד תקף את היחסים שנפגעו ואמר: "לחרדים אין עמדה כמו שלנו בענייני מערכת המשפט, הם מקבלים את תקציבי הישיבות - ויאללה, הכל טוב". ח"כ פינדרוס מאיים: "נשקול פרישה מהממשלה הזו, אם תהיה אלטרנטיבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/20 08:11 כ בתמוז התשפ

משבר בין הליכוד לחרדים: "אין להם מה לחפש במקום אחר". פינדרוס: "נשקול פרישה מהממשלה"
הליכוד מאבד גם את החרדים? דרעי ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקואליציה של הליכוד מתחילה להתפרק? נראה כי בליכוד לא מצליחים לשמור על יחסים יציבים עם שותפיהם בממשלה. בעוד שהליכוד וכחול לבן מנהלים מאבקים סביב התקציב, האם יהיה חד שנתי או דו שנתי, נראה כי ישנם מאבקים עם שותפים נוספים. בליכוד החלו לאבד את היחסים עם המפלגות החרדיות שהחלו להתקרב דווקא לכחול לבן סביב סוגיית התקציב. בנוסף קיים עוד משבר סביב יחס גורמי האכיפה הנוקשה אל הציבור החרדי.

 בראיון לישראל היום דיבר אחד מבכירי הליכוד במילים קשות כנגד הציבור החרדי: "נוח להם לחרדים, מה רע להם? הם מקבלים מה שהם רוצים. כחול לבן עובדים 24/7 כדי לרצות אותם. לחרדים אין עמדה כמו שלנו בענייני מערכת המשפט, ענייניים ביטחוניים לא מעניינים אותם, הם מקבלים את הדברים שחשובים להם, את תקציבי הישיבות - ויאללה, הכל טוב. גנץ וניסנקורן פועלים נכון ונותנים להם מה שהם רוצים ואומרים להם 'אנחנו אתכם'".

עוד אמר אותו בכיר: "הבעיה של דרעי היא שהוא שבוי בתוך הקהל שלו. הקהל שלו רוצה את ביבי, הקהל שלו לא מסכים לנישואים חד־מיניים, לתחבורה ציבורית בשבת ולדברים דומים. בסוף אין משהו משותף בין כחול לבן לש"ס. אצלנו יש דבק ברמה האידיאולוגית, הליכוד זו מפלגה מסורתית, אין להם מה לעשות במקום אחר".

מנגד אמר ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) בראיון ב'כאן מורשת' כי החרדים עשויים לפרוש מהממשלה. לדברי פינדרוס, "יש תחושה של הכה בחרדים והצל את המצב. הסגרים ממש לא מוצדקים. זה מתנהל במחשכים, באיזו ועדת שרים לקורונה בלא שקיפות. המשבר הזה לא מנוהל"

פינדרוס הוסיף כי "אנחנו נשקול פרישה מהממשלה הזו, אם תהיה אלטרנטיבה. אם יהיו מישהו שאינו נתניהו שירצה להקים ממשלה, נשאל את גדולי ישראל אם להצטרף אליו".