שקד: "יכול להיות שהמפלגה המגזרית תעשה שותפות עם מפלגה אחרת כדי להגיע לשלטון"

בכנס דיגיטלי של תנועת אמונה הסבירה ח"כ איילת שקד את חשיבותה של המפלגה הציונית דתית, וטענה כי יש לה תפקיד חשוב במפה הפוליטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 21:03 טז בתמוז התשפ

שקד: "יכול להיות שהמפלגה המגזרית תעשה שותפות עם מפלגה אחרת כדי להגיע לשלטון"
שקד. , צילום: איפאק

בעקבות תוצאות הבחירות האחרונות ולאור כניסתם של חברי כנסת רבים מהמגזר הדתי, שלא דרך מפלגה מגזרית, בתנועת אמונה דנו בשאלה האם יש עוד צורך בכלל במפלגה מגזרית בכנס דיגיטלי. במהלך הדיון הסבירה חברת הכנסת איילת שקד את חשיבותה של מפלגת הציונות הדתית, אך טענה כי מפלגה מגזרית לא יכולה להיות מפלגת שלטון וכדי להגיע לשם ישנו צורך בשותפות עם מפלגה נוספת. 

"אם רוצים להיות ראש ממשלה, אז זה לא מהמפלגה הזו - יש לה שליחות אחרת. יכול להיות שיום אחד המפלגה הזו תעשה איזשהו שותפות כדי להגיע לשלטון, את זה אני לא שוללת, אבל מפלגה שמייצגת את הציונות הדתית היא חשובה, גם העצמאות שלה חשובה", אמר שקד.

את הכנס הנחתה אשת התקשורת אמילי עמרוסי, והשתתפו בו יו"ר אמונה ליאורה מינקה, שרת המשפטים לשעבר מטעם הבית היהודי, חברת הכנסת איילת שקד, חברת הכנסת מטעם כחול לבן תהלה פרידמן, חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן ופרופסור אשר כהן מאוניברסיטת בר אילן, המומחה לנושאים אלו. 

ח"כ תהלה פרידמן אמרה במהלך הפאנל: "ציונות דתית היא סט ערכים והשקפת עולם שקשורה ליחסי דתיים וחילונים, למקומה של היהדות במדינה, למשמעות של הערך של כלל ישראל. זו דרך חיים אבל לאו דוקא מפלגה. יותר מזה, קיומה של מפלגה ציונית דתית יכול אפילו להזיק כי זה גורם לאנשים שמזדהים עם הערכים אך לאו דוקא עם המפלגה, להתרחק. והצר לא שווה בנזק המלך. אני מאמינה שעולם הערכים הזה יכול וצריך לבוא לידי ביטוי ביותר ממפלגה אחת".

חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן ציינה כי "ימינה בראשות נפתלי בנט נמצאת בפוליטיקה בכדי להשפיע ולהוות אלטרנטיבה אמיתית של הנהגה והובלה. לימין האידיאולוגי ולציונות הדתית חשוב שתהיה מפלגה שתייצג את הערכים והעמדות שלהם, עמוד שידרה אידיאולוגי - ערכי שלא קיים במפלגות אחרות עם הפנים לכלל עם ישראל". בסוף דבריה הודתה לתנועת 'אמונה', ובראש לליאורה מינקה וגילה שוורץ ,על הובלת תנועה חברתית דתית שבראש מעייניה קידום נשים, ועל הזכות להיות חלק מהיום יום של תנועה מכובדת זו.

פרופסור אשר כהן סקר את מצב המצביעים הסרוגים, והשווה להצלחתה של ש"ס כמפלגה מגזרית ואת הסיבות לכך: "כולם מדברים על שתי מפלגות חרדיות, יהדות התורה וש"ס. למעשה יש שלוש מפלגות חרדיות, מאז שהליכוד הכריע לתת לחרדים כל מה שהם דורשים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן