הצעת החוק של סמוטריץ' נפלה | ליברמן הצביע נגד, נתניהו וחלק ניכר מחברי הליכוד לא נכחו בהצבעה

ראש הממשלה נתניהו וחלק ניכר מחברי הליכוד לא נכחו בהצבעה, והצעת החוק של סמוטריץ' לוועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגוד אינטרסים אצל שופטים נפלה ברוב של 54 נגד ו-43 בעד. ישראל ביתנו הצביעה נגד

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 16:05 טז בתמוז התשפ

הצעת החוק של סמוטריץ' נפלה | ליברמן הצביע נגד, נתניהו וחלק ניכר מחברי הליכוד לא נכחו בהצבעה
מליאת הכנסת, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים בבית המשפט העליון, נפלה במליאת הכנסת, ברוב של 54 נגד ו-43 בעד.

ניסנקורן במליאה: "הליכוד מפר את ההסכם הקואליציוני". גנץ: "הליכוד מחבל בדמוקרטיה"

כזכור, בליכוד הודיעו כי "הליכוד יצביע בעד ועדת החקירה לניגודי עניינים של שופטים". זאת לאחר כמה פניות פרסה בנושא; בהתחלה הודיעו כי יינתן לח"כים חופש הצבעה, בהמשך חזרו בהם והודיעו שיתנגדו, לאחר שש"ס ויהדות התורה סירבו להצביע נגד החוק, אם הליכוד מצביע בעד או נותן חופש הצבעה, ולבסוף הודיעו בליכוד כי יתמכו בהצעת החוק, מה שייצר סערה פוליטית ואיומים בבחירות.

עם זאת, ראש הממשלה נתניהו ורבים משרי הליכוד כמו מירי רגב, יולי אדלשטיין ויובל שטייניץ, וכן דוד ביטן, ניר ברקת, טלי פלוסקוב, יפעת שאשא ביטון, חיים כץ, ישראל כץ, עוזי דיין ואבי דיכטר, לא נכחו בהצבעה, במה שנתפס כעת במערכת הפוליטית כתרגיל נגד סמוטריץ' וימינה. יש לציין כי השר אמיר אוחנה נמצא בבידוד, כמו גם שר הביטחון בני גנץ. מסביבתו של ח"כ ניר ברקת נמסר כי הוא מקוזז במשך כל היום עם יואל רזבוזוב מיש עתיד.

שמולי: "ניסיון להרס שלטון החוק"

שר הרווחה איציק שמולי אמר בראיון לחדשות כיפה אחרי ההצבעה כי "התכלית של ההצעה הזו היא לא שקיפות, אלא הרס שלטון החוק, כל הקונטקסט הוא רדיפה ורמיסה את שלטון החוק. יש כרגע מיליון מובטלים והתפרצות של מגפה במדינה ישראל. זה מה שמעניין כרגע את הליכוד?"

 

השר שמולי מגיב בראיון לכיפה
צילום: חדשות כיפה

 

חברי הסיעות החרדיות הצביעו בעד, מלבד שני ח"כים מש"ס, ובישראל ביתנו הצביעו נגד ההצבעה. שר המשפטים, אבי ניסנקורן, אמר בתגובה כי ‏"כל עוד אני שר המשפטים שלטון החוק לא ייפגע ומערכת המשפט תפעל בעצמאות מלאה. למען כל אזרח במדינת ישראל. נקודה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהגיש את ההצעה, מסר: "נפל דבר בישראל, קואליציית ליברמן-טיבי-יזבאק-לפיד ובורחי הליכוד חברו יחד לבצר את כוחו של בג"ץ על חשבון אור השמש וניקיון הכפיים של השופטים. אור השמש מחטא, הם בחרו להשאיר את מדינת ישראל בחושך.
לא רמיסת הזהות היהודית, לא המסתננים, לא הפגיעה בביטחון ישראל מעניין אותם. רק ביצור מעמדו של בג"ץ והרצון שלהם, כל אחד מסיבותיו, להיות יקירי מערכת המשפט ולא להרגיז אותה חלילה. יום עצוב למדינת ישראל. ידע הציבור ויבוא חשבון".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בטוויטר: "‏אני תמיד שמח כשיש לי הזדמנות להצביע נגד סמוטריץ' ונתניהו. אני מתבייש שכנסת ישראל, במקום לעסוק בטיפול בהתפשטות המגפה והמשבר הכלכלי, מנסה לעזור לממשלת החרטא לשנות את סדר היום ולברוח מאחריות".

ממפלגת ימינה נמסר: "למה מצביעים ימין ומקבלים שמאל? חסרו 11 קולות כדי להקים ועדת חקירה על השופטים. 13 ח״כים מהליכוד ומש״ס נעדרו בהוראת נתניהו ודרעי. אל תספרו לנו יותר שאתם באמת בעד שינוי במערכת המשפט".