דרמה פוליטית | הליכוד יצביע בעד ועדת החקירה הפרלמנטרית לניגודי עניינים של שופטים

יו"ר הקואליציה: "הליכוד יצביע בעד ועדת החקירה לניגודי עניינים של שופטים" סיעת ש"ס הודיעה כי למרות הפרסומים, תתמוך בכל החלטה שתתקבל על ידי יו"ר הקואליציה, כחול לבן: "הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 14:18 טז בתמוז התשפ

דרמה פוליטית | הליכוד יצביע בעד ועדת החקירה הפרלמנטרית  לניגודי עניינים של שופטים
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

היום (ד') תעלה למליאת הכנסת הצבעה בעניין הדרישה של ח"כ בצלאל סמוטריץ', להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים בבית המשפט העליון. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר צייץ כי "הליכוד יצביע בעד ועדת החקירה לניגודי עניינים של שופטים"

מכחול לבן נמסר בתגובה: ״הצבעה בעד הקמת ועדת חקירה לשופטים היא הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה הישראלית״. בנוסף אמרו גורמים בכחול לבן : ״אם בליכוד מצביעים בעד ועדת החקירה המשמעות היא הליכה לבחירה. אי אפשר לנהל ככה מדינה.״

יו״ר הכנסת יריב לוין הודיע: "אתמוך בהקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא ניגודי העניינים בבית המשפט העליון. תמו הימים בהם הכנסת חששה לבקר את מערכת המשפט".

״הימים שבהם הכנסת חששה מלבקר את מערכת המשפט חלפו. עצם הדיון שיתקיים היום במליאת הכנסת בהצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ניגוד העניינים בבית המשפט העליון והתמיכה הבלתי מבוטלת שההצעה זוכה לה, הם שבירה של מחסום נוסף בדרך לביקורת פרלמנטרית אפקטיבית על הדברים הטעונים תיקון ברשות השופטת", הוסיף לוין. 

ממפלגת שס נמסר: "סיעת שס לא פנתה לאף אחד בליכוד בדרישה כלשהי בעניין ההצעה להקים ועדה פרלמנטרית לבדיקת ניגוד עניינים של השופטים. סיעת שס הודיעה ליו״ר הקואליציה, מיקי זהר, כי תתמוך בכל החלטה שיקבל בתוקף תפקידו. כל שאר הפרסומים אינם נכונים"

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב: "יש בישראל מיליון מובטלים ובכל יום מאובחנים יותר מאלף חולים חדשים בקורונה, ויש מי שהכי דחוף לו עכשיו זה לחרב את שלטון החוק. מי שמצביע בעד ועדת חקירה לשופטים מצביע בעד חיסול הדמוקרטיה הישראלית. לא אאפשר זאת".

‏סיעת דרך ארץ הגיבה: ״האופוזיציה מנסה להטריל את הקואליציה ולקחת את ישראל לבחירות בזמן משבר. לא ניתן לזה יד. יש לנו כרגע רק מטרה אחת: לעצור את שרשרת ההדבקה ולהציל את המשק הישראלי מקריסה. הבקשה לבדוק ניגודי עניינים מוצדקת, אך זה לא הזמן ולא הדרך״.

במענה לדברים אלו, כתב יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "‏ההחלטה להצביע בעד ועדת החקירה לבדיקת ניגודי העניינים של השופטים נובעת אך ורק מהרצון שלנו לעמוד בציפיות של הבוחרים שלנו.  אין לנו רצון ללכת לבחירות. אני מקווה שתימצא הדרך ליישר את ההדורים עם כחול לבן. זהו צו השעה".