משבר בתוך הבית? יריב לוין תוקף את חוק עוקף הכנסת

יו"ר הכנסת יוצא נגד החוק שיאפשר לממשלה להגיע להחלטות בעניין הקורונה מבלי לקבל את אישור הכנסת. לוין: "הממשלה לא יכולה להתנהל כאילו שהכנסת היא חותמת גומי שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 08:10 טו בתמוז התשפ

משבר בתוך הבית? יריב לוין תוקף את חוק עוקף הכנסת
יו"ר הכנסת יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

לא רק באופוזיציה, גם בליכוד יש מי שמתנגד לחוק המאפשר לממשלה לקבוע הגבלות בעניין הקורונה מבלי להמתין לאישור הכנסת. יו"ר הכנסת יריב לוין תקף במהלך ישיבת נשיאות הכנסת את החלטת הממשלה, כך פורסם בכאן 11. לוין טען כי הממשלה מתנהלת בחוסר אחריות והיא אשמה לחוסר היכולת לעצור את התפשטות הקורונה. וכחלק מזה הוא תוקף את החוק שעוקף את אישור הרשות המחוקקת.

"לא תקין שהממשלה לא מגישה במועד את הצעות החוק בנוגע לקורונה, למרות שהיא זו שטענה שהן דחופות להצלת חיי אדם" אמר לוין, ואף הוסיף לתקוף ואמר: " הממשלה לא יכולה להתנהל כאילו שהכנסת היא חותמת גומי שלה". 

כזכור, מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה מספר תקנות הנוגעות למשבר הקורונה. אחד החוקים שעברו הוא מה שמכונה "חוק הקורונה הגדול" מדובר בחוק שיאפשר לממשלה לתקן צווים שיכנסו לתוקף באופן מידי, ולקבל את אישור הכנסת בדיעבד. ההצעה אושרה ברוב של 29 תומכים מול 24 מתנגדים. בעקבות ההליך המזורז שנעשה על מנת לאשר החוק, ההגבלות שאותן אישרה הממשלה יוכלו להיכנס לתוקפן במיידי.