אושר החוק הנותן לממשלה לעקוף כנסת בעת חירום

המליאה אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתאפשר לממשלה לתקן צווים שיכנסו לתוקף מיידית. כמו כן אישרה הכנסת הגדלת הקנס על אי–עטיית מסכה מ–200 ל-500 שקלים והקלות בזכאות לדמי אבטלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 07:00 טו בתמוז התשפ

אושר החוק הנותן לממשלה לעקוף כנסת בעת חירום
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה (ג') מספר תקנות הנוגעות למשבר הקורונה. אחד החוקים שעברו הוא מה שמכונה "חוק הקורונה הגדול" מדובר בחוק שיאפשר לממשלה לתקן צווים שיכנסו לתוקף באופן מידי, ולקבל את אישור הכנסת בדיעבד. ההצעה אושרה ברוב של 29 תומכים מול 24 מתנגדים. בעקבות ההליך המזורז שנעשה על מנת לאשר החוק, ההגבלות שאותן אישרה הממשלה יוכלו להיכנס לתוקפן במיידי.

חוק נוסף שעבר במליאה בקריאה שנייה ושלישית הוא העלאת גובה הקנס המינהלי בגין אי עטיית מסיכה מ-200 ל-500 שקלים. עבירה זו תוכל להיאכף לא רק על ידי שוטר אלא גם על ידי מפקחים שהם עובדי המדינה, פקחי רשות הטבע והגנים, עובדי רשות מקומית ופקחים עירוניים. גורם שאינו שוטר, יעבור הכשרה ייעודית לעניין זה וכי הפעלת פיקוח והטלת קנס בגין עבירה זו תעשה בהתאם למדיניות אכיפה כללית, בהתחשב, בין השאר בצורך באכיפה לפי אמות מידה שוויוניות, בשים לב לצורך בקביעת תנאים לאכיפה כלפי אוכלוסיות מיוחדות ובאפשרות להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין. בקריאה שלישית תמכו 34 אל מול 24 מתנגדים.

חוק ההקלות בזכאות לדמי אבטלה עבר גם הוא כהוראת שעה, מוצע להמשיך ולשלם עד 16.8.2020 דמי אבטלה גם למי שמיצה את כל ימי האבטלה, ואף אם זכאותו הסתיימה בינואר או בפברואר 2020 וזאת גם כשחלפו 12 חודשים מתחילת האבטלה. כמוכן ימשיכו לקבל את דמי האבטלה  גם למי שמיצה את כל ימי האבטלה, ואף אם זכאותו הסתיימה בינואר או בפברואר 2020 וזאת גם כשחלפו 12 חודשים מתחילת האבטלה. בקריאה שלישית תמכו 31 ללא מתנגדים. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן