חוטובלי התפטרה מהכנסת - מחליפתה תמונה לוועדה למינוי שופטים

השרה לענייני התיישבות התפטרה במסגרת החוק הנורווגי, כדי שמחליפתה - אסנת מארק - תספיק את הדד-ליין לרישום לוועדה למינוי שופטים. ביום ראשון הממשלה תאשר את מינוי גלעד ארדן לשגריר בארה"ב ובאו"ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 23:20 י בתמוז התשפ

חוטובלי התפטרה מהכנסת - מחליפתה תמונה לוועדה למינוי שופטים
ציפי חוטובלי, צילום: פלאש 90

ציפי חוטובלי התפטרה הלילה (ה') מהכנסת, במסגרת החוק הנורווגי, ולהמשיך לכהן כשרה לענייני התיישבות עד אוגוסט, אז תצא ללונדון ותכהן בתפקיד השגרירה שם, כך דווח הערב ב'וואלה'. ההתפטרות של חוטובלי תכניס לכנסת את אסנת מארק, מספר 38 ברשימת הליכוד. 

ציפי חוטובלי בראיון לכיפהצילום:

מטרת החילופים היא להספיק לרשום את אסנת מארק כמועמדת לוועדה למינוי שופטים, אשר הדדליין להרשמה אליה יחול בתחילת השבוע. מארק צריכה לכהן כח"כית כדי שתוכל להיות מועמדת לוועדה, ולהיבחר אליה, במסגרת ההסכמות שהושגו עם כחול לבן בהסכמים הקואליציוניים.

עוד נאמר בדיווח כי ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את מינויו של השר גלעד ארדן לשגריר באו"ם ולשגריר ישראל בארה"ב. על פי החוק, ברגע אישור המינוי מסתיימת כהונתו כח"כ וכחבר ממשלה, מה שיכניס לכנסת את הבא בתור ברשימה - אריאל קלנר, שהספיק לכהן מספר חודשים בכנסת ה-21. אחרי קלנר ברשימה נמצאת מארק, שתיכנס, כאמור, עם התפטרותה של חוטובלי.

ההסכם הקואליציוני מבטיח שני חברים לשתי המפלגות בוועדה למינוי שופטים - ח"כ צבי האוזר מטעם כחול לבן, ואסנת מארק מטעם הליכוד. ההצבעה אמנם חשאית, אך צפויה להיות משמעת קואליציונית בהצבעה, שתבטיח את קיום ההסכם. על פי הדיווח נתניהו התעקש בעת המו"מ על ההסכם הקואליציוני כי מארק תהיה נציגת הליכוד בוועדה.

מכתב ההתפטרות של חוטובלי

מכתב ההתפטרות של חוטובליצילום: דוברות