בליכוד תוקפים את עודה: "אין גבול לבושה"

לאחר שיו"ר הרשימה המשותפת השתתף בכינוס עם אנשי חמאס לקראת החלת הריבונות, חברת הכנסת מיכל שיר דרשה מהיועמ"ש יפתח נגדו בחקירה וח"כ קרעי הגיש תלונה לוועדת האתיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 14:07 י בתמוז התשפ

בליכוד תוקפים את עודה: "אין גבול לבושה"
ראשי מפלגת חד"ש-תע"ל, אחמד טיבי ואיימן עודה, צילום: פלאש 90

לקראת החלת הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון, אנשי הפת"ח והחמאס קיימו מסיבת עיתונאים משותפת, אליהם הצטרף יושב ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. בליכוד מיהרו לגנות את השתתפותו ולא שכחו לעקוץ את שותפיו לאופוזיציה: "שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה".

יו"ר האופוזיציה תקף את הליכוד בחזרה: "‏‎שפל נוסף ל‎נתניהו שהעביר עשרות מיליוני דולרים במזומן למחבלי החמאס שרצחו ישראלים. ועודה? זה האיש שאיתו גררתם את מדינת ישראל לבחירות מיותרות. אין גבול לבושה".

יו"ר הכנסת, יריב לוין, התייחס גם הוא לביקור של עודה ברמאללה. לוין כתב כי "השתתפותו של חבר כנסת באירוע תמיכה בטרור עם הגרועים שבאוייבי ישראל היא דבר בלתי נסבל שאיני מוכן להשלים איתו.
הכנסת ניסתה בעבר להגן על עצמה מפני בחירתם של חברי כנסת המשתפים פעולה עם האויב, ופסלה את מועמדותם, אולם בג״ץ הוא שביטל פעם אחר פעם את הפסילה ואיפשר את האבסורד הזה".

לוין הצהיר כי "ועדת האתיקה של הכנסת תטפל בכל תלונה שתגיע בעניינו של ח״כ עודה. אני אמשיך להיאבק על כך שכל חברי הכנסת יוכלו לפעול בחופשיות מלאה, אך לא יוכלו להפוך את ישיבתם בכנסת לכלי לחיזוק ארגוני הטרור".

במקביל, חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד) פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בעקבות השתתפותו בכנס. לדברי ח"כ שיר, "עודה השתתף בכנס משותף לארגוני הטרור פת"ח וחמאס, בו שני הארגונים הודיעו הלכה למעשה על השקת אינתיפאדה נגד מדינת ישראל. השתתפותו של חבר בכנסת ישראל בכנס כזה ללא הבעת התנגדות ברורה לאלימות כמוה כהסתה ממש לטרור. יש לעצור את התופעה הבזויה בה חברים בכנסת ישראל מנצלים את החסינות שלהם כדי לתמוך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל".

גם ח"כ קטי שטרית (הליכוד) פנתה לקצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, בדרישה לבחון האם יש לאסור את כניסת יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה למשכן הכנסת, לאחר שהשתתף בכנס של ארגוני הטרור פת"ח וחמאס בתחומי הרשות הפלסטינית. 
ח"כ שטרית הסבירה כי "על פי הנחיות משרד הבריאות מי ששהה בתחומי הרשות הפלסטינית נדרש להיכנס לבידוד ביתי בן 14 ימים. זאת בדומה להנחייה שניתנה בנוגע לביקור ברמאללה שתכנן שר החוץ הגרמני הייקו מאס בחודש שעבר". שטרית קראה לקצין הכנסת לבחון את המקרה ולמנוע, בהתאם להנחיות משרד הבריאות בעניין נגיף הקורונה, את כניסתו של עודה לכנסת. 

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) הגיש תלונה נגד עודה יושבת ראש ועדת האתיקה הטריה, ח"כ טלי פלוסקוב: "מעבר לאיומים באלימות, הרי שעצם השתתפותו של חבר כנסת בישראל בכנס (אפילו אם זה בזום) עם ארגון טרור רצחני הוא דבר שלא ייעשה, זו תמיכה בטרור לכל דבר ועניין ועל ועדת האתיקה להענישו בחומרה יתרה", כתב במכתב התלונה. 

לא רק בליכוד, גם ישראל ביתנו תקפו את עודה. יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "איימן עודה השתתף בכנס ווירטואלי של פתח וחמאס בנושא הסיפוח הוירטואלי של נתניהו. אני מקווה שאיימן עודה והחברים שלו יהפכו לווירטואליים בדיוק כמו הכנס".

גם ח"כ איילת שקד (ימינה) תקפה וכתבה: "לא יעלה על הדעת שחבר כנסת בישראל ישתתף בכנס של ארגון טרור שמכשיר רבי מחבלים עם דם על הידיים. ‏בג״ץ נושא על דגלו את השערוריה הזו כאשר דחה בכל פעם מחדש את פסילתו של עודה ושל חבריו מעודדי הטרור מלכהן כחברי כנסת. ‏מקומם של תומכי טרור מחוץ לכנסת ישראל".

כזכור, ח"כ עודה אמר בהגעתו לכנס הוירטואלי ברמאללה:  "אני מגיע לכנס ברמאללה כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים. פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן