ג'יבריל רג'וב לחמאס: "אנו קוראים למאבק משותף מול ישראל"

בכיר פת"ח קיים מסיבת עיתונאים יחד עם וסגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי, בה התייחסו לתכנית המאה והחלת הריבונות. השניים קראו לאיחוד בין שני הארגונים וקוראים לפתיחת דף חדש ביניהם בין המשתתפים בכנס - איימן עודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 13:15 י בתמוז התשפ

ג'יבריל רג'וב לחמאס: "אנו קוראים למאבק משותף מול ישראל"
צילום: פלאש 90

בכיר פת"ח ג'יבריל רג'וב וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס,  סאלח אל-עארורי, איחדו כוחות במסיבת עיתונאים במטרה משותפת להילחם בתכנמית המאה. השניים הכריזו היום (ה')  כי ישלבו כוחות נגד הכוונות בישראל ליישם תכנית החלת הריבונות וקראו: "אנחנו קוראים לכל הפלגים הפלשתינים לראות את שיתוף הפעולה הזה בין חמאס לפתח כהזדמנות היסטורית". כזכור, מדובר בשני ארגונים שהיו יריבים אחד נגד השני במיוחד עקב הפיכת שלטון חמאס, ב-2007, על עזה כנגד פת"ח.  

"היום אנחנו יוצאים בקול אחד ותחת דגל אחד, חמאס שותפים שלנו" הכריז רג'וב ואף אמר הוסיף ואמר: "אין לנו אף אויב מלבד ישראל". עוד אמר רג'וב: "אנו דורשים מדינה פלסטינית עם ריבונות מלאה, על כל השטחים הפלסטינים שנכבשו בשנת 1967, עם ירושלים כבירתה, ופתרון לסוגיית הפליטים בהתאם להחלטות הבינלאומיות. אנו נפתח דף חדש ונציג מודל חדש עבור אנשינו, משפחותינו והשהידים".

מסיבת עיתונאים המשותפת נעשתה דרך וידאו והתקיימה מרמאללה ומביירות. גם נציג חמאס נשא דברים ואמר: "אל תזלזלו בנחישות שלנו ובהתנגדות לתוכנית הסיפוח". באירוע ברמאללה, נכח גם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. ח"כ עודה אמר בהגעתו לכנס הוירטואלי ברמאללה:  "אני מגיע לכנס ברמאללה כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים. פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".

בליכוד מיהרו לגנות את השתתפותו של ח"כ אודה בכנס: "שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה". 

ח״כ שרן השכל הגיבה על  על השתתפותו של איימן עודה בכנס: "השותפים של יש עתיד וליברמן להקמת ממשלה הם גם השותפים של פת״ח וחמאס. מי שרצה להקים ממשלה עם השותפים האלה סיכן את בטחון מדינת ישראל, לא פחות".

חברת הכנסת קטי שטרית טענה כי הרשימה המשותפת יורקת בפנים של האזרחים הערבים: "במקום לחבר אותם למדינה, הם מעדיפים להתעסק בפלסטינים. איימן עודה, שהתקשורת אוהבת לצייר כאיש מתון, מתארח בכנס של ארגוני הטרור חמאס ופתח המאיימים על אזרחי ישראל בטרור, במקום להתעסק בבעיות של האנשים שהצביעו לו בקלפי".