דיון בוועדת החוקה: "לא אתמוך בהגדלת הקנס על מסכות"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר בפתח הדיון על הגדלת הקנס, לקראת ההצבעה במליאה: "לא אתמוך בהעלאת הקנס לגובה 500 ש"ח. מאידך צריך להגביר אכיפה, ולהוסיף פקחים גם מהרשויות המקומיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 10:07 ט בתמוז התשפ

דיון בוועדת החוקה: "לא אתמוך בהגדלת הקנס על מסכות"
חובשים מסכות ברחוב. אילוסטרציה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הקנס יעלה? ועדת החוקה, חוק ומשפט, בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התרה) מתכנסת הבוקר (ד') לדיון בחוק האכיפה נגד מפרי הגבלות הקורונה, לקראת העלאת החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

לפי המוצע, יתוקן חוק האכיפה וייקבע בין היתר כי קנס מינהלי בשל הפרת חובת עטיית מסכה או בשל הפרת הוראות הקשורות לפתיחה של סוג עסק, ישולם בתוך 45 ימים לאחר המצאת ההודעה, ולא בתוך 60 ימים. כמו כן, מוצע להגדיל את הקנס על אי–עטיית מסכה מ–200 ש"ח ל-500 ש"ח. אך יו"ר הוועדה ח"כ אשר אמר בפתח הדיון כי הוא מתנגד להעלאת הקנס לסכום כזה, והוא מוגזם בעיניו.

ח"כ אשר בפתח הדיון בהעלאת הקנס על אי חבישת מסכהצילום: ערוץ כנסת

"אני לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס לגובה של 500 ש"ח", אמר אשר. "זה מוגזם. בכוונתי לבחון מה כן אבל המספר הזה לא יהיה וגם לא 499 ש"ח. מה שכן צריך להיות זה הגברת היכולת לאכוף את הדבר הזה בכל רחבי הארץ, בתקופה זו ובמספרים שאנחנו רואים צריך לתת יותר סמכויות לפקחים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן