סגן שרת התחבורה: "אף אחד לא ימנע את זכות הנשים המבקשות הפרדה"

אחרי הריאיון שנערך עם אורי מקלב בו טען נגד החקיקה שקבעה כי אין לקיים הפרדה מגדרית באוטובוסים, התעוררה סערה כנגדו. כעת מבקש מקלב להבהיר את דבריו: " איני כופה את דעותיי לא במסגרת תפקידי ולא במסגרת אחרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/20 11:02 ד בתמוז התשפ

סגן שרת התחבורה: "אף אחד לא ימנע את זכות הנשים המבקשות הפרדה"
ח"כ אורי מקלב, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

אמש (ה') דיבר סגן שרת התחבורה אורי מקלב על ההפרדה המגדרית באוטובסים וטען כי "זה הרי דבר מוצדק שכך יהיה, זו לא הדרה של הנשים אלא טובתן". את הדברים אמר  בראיון לעיתון "בקהילה". אלא שדבריו עוררו ביקורת רבה ביניהם של עו"ד בתיה כהנא דרור, פעילה חברתית בתחום דת ומדינה שהגיבה לדבריו ואמרה: "קם חבר הכנסת התורן שמציג יהדות מעוותת. זו אותה מפלגה שאינה מאפשרת לנשים להתמודד לכנסת ולהיבחר כנציגות ציבור ממשיכה לדרוך עליהן כשחבריה מבקשים לקבוע לנשים מהי טובתן".

הבוקר אורי מקלב ביקש להבהיר את דבריו אך גם הדגיש כי הוא אינו חושש מהביקורת נגדו שלטענתו מהווה סתימת פיות: "אף אחד לא יכול למנוע ממני באלימות מילולית להגיד את דעתי. כפי שנאמר גם בראיון הנוכחי איני כופה את דעותיי לא במסגרת תפקידי ולא במסגרת אחרת, ושלא יכפו את דעתם עלינו. אף אחד לא יכפה על הנשים לנסוע וללמוד איך שהם רוצות כפי שנוח להן ובאורח חייהם בלי לכפות את דעתם ואף אחד לא יכפה את דעתו, - זו דמוקרטיה".

עוד הוסיף ותקף את מבקריו: "אותם אלה אשר אינם מאפשרים לנשים שרוצות לשבת בהפרדה בצורה וולונטרית כופים את עמדתן על הנשים בדיקטטורה מילולית של ממש. אף אחד לא ימנע מאיתנו לעמוד על זכויותיהן של נשים כאשר הן מבקשות את ההפרדה בתחבורה הציבורית, זו זכות המגיע להם בדין כאשר הן עושות זאת מרצון, ואנחנו נעמוד על זכויותיהן".

"כל 'אבירי החופש והזכויות' וה'דאגה' המזויפת לנשים החרדיות לא יבהילו אותנו מלתת לנשים אלו את זכותן לעשות ולהתנהג כפי שנוח להם וכפי שהן רוצות, הן בנסיעה בתחבורה הציבורית והן בקורסי החובה לנהגות".