סגן שרת התחבורה על קווי ההפרדה: "זה לטובת הנשים"

בריאיון שנערך עם סגן שרת התחבורה אורי מקלב, קרא מקלב לציבור החרדי לנהוג בהפרדה בתחבורה הציבורית: "זה הרי דבר מוצדק שכך יהיה". עו"ד בתיה כהנא דרור: "מי שמדיר נשים ממפלגתו בשם ההלכה לא יבין מה הבעיה בלדחוק נשים לספסלים האחוריים באוטובוס"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/06/20 16:52 ג בתמוז התשפ

סגן שרת התחבורה על קווי ההפרדה: "זה לטובת הנשים"
ח"כ אורי מקלב, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בשנת 2011 קבע בג"ץ כי הפרדה בקווי תחבורה ציבורית אסורה אלא אם היא נעשית ברצון כלל הנוסעים. למרות הפסיקה, אמר סגן שרת התחבורה אורי מקלב על ההפרדה המגדרית באוטובסים כי "זה הרי דבר מוצדק שכך יהיה, זו לא הדרה של הנשים אלא טובתן". את הדברים אמר  בראיון לעיתון "בקהילה". מקלב דיבר גם על אפשרות של חקיקה בנושא: ""המצב הוא שיש צורך בחקיקה לשם כך, ועם כל פעילות ה'אנטי' שקיימת, לצערנו, סביר להניח שאף אחד לא ינסה לחוקק חוק כזה. זה צריך לבוא מהציבור שפשוט ינהג כך".

עו"ד בתיה כהנא דרור, פעילה חברתית בתחום דת ומדינה ומייצגת בתחום זכויות נשים, מסרה בתגובה לדבריו של מקלב: ""אותה מפלגה שאינה מאפשרת לנשים להתמודד לכנסת ולהיבחר כנציגות ציבור ממשיכה לדרוך עליהן כשחבריה מבקשים לקבוע לנשים מהי טובתן. זוהי השליטה החרדית שממשלת גנץ ונתניהו לא רק שלא שחררה אותנו ממנה,אלא רק מחזקת אותה".

"גם הפעם קם חבר הכנסת התורן שמציג יהדות מעוותת. מי שמדיר נשים ממפלגתו בשם ההלכה לא יבין מה הבעיה בלדחוק נשים לספסלים האחוריים באוטובוס, כמו שלא מבין גם מה רע בלהפלות נשים בבית הדין הרבניים".