מתן כהנא: "נחשף פרצופה השמאלני של ממשלת ביבי-גנץ"

בימינה זועמים על איחוד הכוחות בין הקואליציה האופוזיציה על הפלת החוק שממשנה את צורת בחירת היועצים המשפטיים. בצלאל סומטריץ' זעם על חברי הליכוד שהצביעו נגד ואמר "אצלכם הכל דיבורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 16:43 ב בתמוז התשפ

מתן כהנא: "נחשף פרצופה השמאלני של ממשלת ביבי-גנץ"
ח"כ מתן כהנא, צילום: דוברות הכנסת

היום (ד') הכנסת הפילה את הצעת החוק של ימינה על שינוי הליך בחירת היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה. למעט חברי סיעת ימינה כלל חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה התנגדו להצעת החוק. בימינה זעמו בעיקר נגד חברי הקואליציה מהימין שהחליטו להצביע נגד. מתן כהנא שהעלה את הצעת החוק אמר: "נחשף פרצופה השמאלני של ממשלת ביבי-גנץ".

"חברי הליכוד יחד עם חברי כחול לבן חברו יחד נגד הצעת החוק שהגשתי להגבלת כוחם של היועצים המשפטיים" אמר כהנא. משם עבר גם להתקפה אישית: "מיקי זוהר ואבי ניסנקורן חברו יחד כדי למנוע את תיקון העיוות שמונע משרים, נבחרי ציבור ליישם את האג'נדה שבשמה נבחרו. חברי הליכוד תמכו היום בהמשך שלטון היועמ"שים. בושה".

גם חברו לסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', נשא נאום התוקף את הפלת החוק. בתחילה פנה אל שר המשפטים אבי ניסנקורן: "אמרת שמבקרי מערכת המשפט מורידים את האמון במערכת. להגיד דבר כזה זה כמו להגיד ששופט שמרשיע עבריין, אשם בזה שהוא עבריין". אך לבסוף אמר שהכעס שלו אינו נגד שר המשפטים היות ומעולם לא הסתיר זאת שהוא נגד החוק, ולכן הוא מכבד את דעתו.

סמוטריץ' זעם נגד חברי הליכוד והחרדים שבעבר היו תומכים בהצעת החוק וכעת הצביעו נגד. "פעם אמר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין 'איך יש תוכנית ברדיו הכל דיבורים? הכל דיבורים'. חברי הליכוד אצלכם הכל דיבורים".