בנט: "חוק היועמ"שים נכון, מאוזן ומתבקש"

אחרי הדיון הסוער בהצעה לשנות את הליך מינוי היועמ"שים של משרדי הממשלה, אמר שר החינוך: "מטרתנו פשוטה - יועצים ייעצו, ממשלה תמשול, שופטים ישפטו". על יוזמת השלום האמריקנית אמר: "אבו מאזן מעדיף להמשיך להרעיב את עמו ולקלל את טראמפ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/18 16:12 יב בתמוז התשעח

בנט: "חוק היועמ"שים נכון, מאוזן ומתבקש"
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

"חוק מינוי היועצים המשפטיים שמביאה שרת המשפטים הוא חוק נכון, מאוזן ומתבקש", כך אמר היום (ב') שר החינוך נפתלי בנט בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי, בעקבות הדיון הסוער בנוגע לשינוי הליך בחירת היועמ"שים של משרדי הממשלה.

"מטרתנו פשוטה: יועצים ייעצו, ממשלה תמשול, שופטים ישפטו. בבחירות שעתידות להיערך בנובמבר 2019 – ייבחר שוב הציבור את מנהיגיו, לא את פקידיו", הדגיש בנט.

מוקדם יותר התקיים דיון סוער בוועדת חוקה, חוק ומשפט, במסגרת הצעת "חוק היועמ"שים" ששרת המשפטים איילת שקד מנסה לקדם. לפי הצעת החוק הליך בחירת היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה יבוצע באמצעות ועדות איתור ולא על בסיס מכרזים כנהוג כיום.

שינוי זה עתיד להגדיל את השפעת השרים על מינוי היועצים, מה שעורר את חמתם של משפטנים רבים כמו היועמ"ש לשעבר ושופט בית המשפט העליון בדימוס, יצחק זמיר, שטען כי "ההצעה הזאת מאיימת באופן רציני על שלטון החוק במדינה".

בנוגע למצב בדרום אמר בנט: "בשבועות האחרונים מתנהלת מערכה מתמשכת מול רצועת עזה, בעצימות הולכת ומשתנה. הניסיון של האויב ברור – להרגיל אותנו למצב בו הדרום בוער והתגובה הישראלית תהיה מתונה עד רפה.

"היו ויכוחים בשבועות האחרונים לגבי טיב האויב, ואופי הטיפול במשגרי עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ.
ובכן, אתמול הוויכוח הוכרע עם הודעת צה"ל - לא התנגדות עממית ולא ילדים בני שמונה. מדובר בטרור שניזום, מכוון ומופעל על ידי חמאס. מול טרור לא נלחמים בכפפות של משי, כשמחבל פועל כנגד מדינת ישראל אנחנו יורים בו על מנת לפגוע. זו עמדתי, ואמשיך לקדם אותה, מתוך הבנה של חשיבות הכוח והפעלתו".

בנט התיייחס גם לביקורם של שליחי נשיא ארה"ב דונלד טרמפ בישראל, ואמר: "בסוף השבוע האחרון ביקרו בישראל שליחיו של הנשיא טראמפ, ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט. בצעד חריג יחסית, קושנר התראיין לעיתון פלסטיני ואמר את מה שאנחנו כבר הבנו מזמן – אבו מאזן איננו פרטנר. הוא מעדיף להמשיך להרעיב את עמו ולקלל את נשיא ארצות הברית במקום לנהל דיאלוג אמיתי.

"אנחנו נבחן כל הצעה שיביא הממשל האמריקאי, שהתגלה עד כה כידיד אמת של מדינת ישראל, אך לא נתפשר על האינטרס הלאומי, הערכי והביטחוני של מדינת ישראל", הוסיף.