בנט: "לא רוצים להיכנס לממשלה המנופחת והעצלה"

יו"ר ימינה מבהיר כי לא התכוון שמפלגתו תיכנס לממשלה, בדברים שאמר על ההתגייסות למאבק בהתפשטות הקורונה: "לא רוצים להיכנס לממשלה המנופחת, המנותקת והעצלה הזו, שמפקירה את אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 13:04 ב בתמוז התשפ

בנט: "לא רוצים להיכנס לממשלה המנופחת והעצלה"
בנט בראיון לכיפה, צילום: כיפה

ראשי ימינה מבהירים כי לא ייכנסו לממשלה. אחרי הראיונות של יו"ר המפלגה, ח"כ נפתלי בנט, אתמול בערב והבוקר (ד'), בהם אמר כי הוא מוכן לקבל אחריות על ניהול משבר הקורונה ללא צורך בתפקיד שר, והפרסומים בעקבות הדברים כי ימינה בדרך לממשלה, בנט עצמו וכן איילת שקד מכחישים.

"אנחנו לא רוצים להיכנס לממשלה המנופחת, המנותקת והעצלה הזו, שמפקירה את אזרחי ישראל ברגע הקשה בחייהם, ללא פרנסה", כתב בנט בטוויטר, והתייחס לראיונות שנתן: "אמרתי שאני תמיד אהיה מוכן לסייע לעם שלי ולמדינה שלי במערכה נגד הקורונה, כאזרח שאוהב את המדינה וכואב את אובדן הפרנסה של מיליון ישראלים".

ח"כ איילת שקד כתבה כי "לא נהיה כלי במאבקים בין ראשי הממשלה. זו ממשלה משותקת שמתעסקת בשטויות", בתגובה לפרסומים כי ימינה בדרך לכניסה לממשלה, וכי הדברים נועדו להפעיל לחץ על בני גנץ בנוגע להחלת הריבונות.

כזכור, מוקדם יותר היום כתב ח"כ גדעון סער כי יש לחזור למשא ומתן לצירוף ימינה לממשלה: "סער כתב כי "יש לחדש את המשא ומתן לצירוף סיעת 'ימינה' לקואליציה. 'ימינה' היא חלק מהמחנה הלאומי וקרובה אידיאולוגית לליכוד. אין סיבה שתשאר באופוזיציה".

בנט אמר הבוקר בראיונות בכלי תקשורת שונים כי "אם יקראו לי להיות אחראי על המערכה מול קורונה, אני נכנס בדקה וחצי. גם מחוץ לממשלה אעשה את זה. אני משרת את העם שלי, את המדינה שלי".

מנגד, הוא תקף את הממשלה על הטיפול במשבר הכלכלי ובהתפשטות הנגיף. בראיון אמש (ג') בגלי צה"ל אמר בנט כי "המדינה נוטשת את בעלי העסקים, אנשים מגיעים לפת לחם", והבוקר הוסיף בראיון ברדיו 103FM: "הדיון בועדת הכספים של הכנסת עם מיליון מובטלים בחוץ ועצמאים קורסים, בכנסת עוסקים ברצינות בבריכה של ראש הממשלה, זה לא מקובל. כל כך הרבה אנשים נאנקים וזה הדבר היחידי שצריך לעניין את כולם, מה שלא פרנסה זה לא מעניין, ובטח לא להתעסק בהטבות רטרואקטיביות".