לפיד: "גנץ ואשכנזי לא נמצאים בעמדה שמשפיעה על הטיפול במשבר הקרונה"

בפתח ישיבת הסיעה, יו"ר האופזיציה תקף את גנץ ונתניהו על רקע בקשת נתניהו להחזרי מס ועל רקע בקשת גנץ למעון ראש ממשלה חליפי: "הבושה מתה. אנחנו בלוויה שלה. אין להם רק מעון חליפי יש להם גם מצפון חליפי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/20 15:33 ל בסיון התשפ

לפיד: "גנץ ואשכנזי לא נמצאים בעמדה שמשפיעה על הטיפול במשבר הקרונה"
יאיר לפיד, צילום: צילום מסך

"מסע לוויה ארוך. שיירה של מכוניות. 36 שרים. 16 סגני שרים. שני אאודי אי-שמונה בהתחלה, שני אאודי אי-שמונה בסוף. אין להם בושה".  כך אמר היום יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה ומי שעומד בראש סיעת יש עתיד-תל"ם בפתח הישיבה שקיימה הסיעה. 

יאיר לפיד, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ: "אתה מסתכל על הממשלה המנותקת הזו, ושואל את עצמך, 'איך הם לא רואים?' איך הם לא רואים מה זה עושה לאזרחי ישראל? מיליון מובטלים. העצמאים קורסים. והם אפילו לא מתביישים. אין להם רק מעון חליפי, יש להם גם מצפון חליפי. אטום לגמרי. מנותק ממה שקורה במדינה". 

לפיד המשיך: "אתמול העלינו לוועדת שרים לחקיקה הצעת חוק  – דמי אבטלה לעצמאים. 
הדבר הכי מתבקש, הכי דחוף, הכי חיוני לכל העצמאים בישראל. הם העיפו אותה מהשולחן בלי למצמץ. הפרו את כל ההבטחות לעצמאים ולעסקים הקטנים. אתמול גם התברר שלא יאריכו את שנת הלימודים ולא ברור מאיפה יגיע המימון לקייטנות הקיץ. אלה בעיות אמיתיות של אנשים אמיתיים. של עצמאים, של הורים צעירים".

לפיד התייחס בדבריו להחזרי המס אותם ביקש נתניהו ואת ההטבות אותן דרש גנץ: "באותו יום – אתמול – הממשלה היתה מאוד עסוקה. נתניהו ביקש חצי מיליון שקל החזר מס, וגנץ ביקש מוועדת הכספים העלאה במשכורת וצוות עובדים לבית שלו על חשבון המדינה. העיקר שהם מכרו לנו שזו ממשלת חירום בגלל הקורונה. הייתי אומר שזו בושה וחרפה, אבל אין להם בושה ולא מפריעה להם החרפה".

"נתניהו נכשל לגמרי בניהול המשבר הכלכלי של הקורונה. אחוזי האבטלה בישראל הם מהגבוהים בעולם". ולמי אין השפעה? "גנץ פשוט לא קשור לעניין. הוא ואשכנזי לא נמצאים בשום עמדה שמשפיעה על הטיפול במשבר הקרונה". 

רק בסיום דבריו התייחס לפיד גם לסיעתו: "אנחנו לעומתם נמשיך להיאבק פה בכנסת על מה שחשוב: על דמי אבטלה לעצמאים, על סיוע למובטלים, על הפיצוי לאנשים שכל החיים שלהם שילמו מיסים גבוהים וביטוח לאומי. מעמד הביניים הישראלי שכל חייו עבד כמו חמור, ובשעתו הקשה ביותר ממשלה חסרת בושה הפקירה אותו".