מפלגת העבודה קרסה. אבי גבאי לא מתפטר

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר בנאומו כי יעשה הכל כדי שגנץ יוכל להרכיב ממשלה. מפלגת העבודה נחלה כישלון חרוץ בבחירות, וקיבלה בין 6-8 מנדטים על פי המדגמים. מוקדם יותר קרא לו ח"כ היוצא, איתן כבל, להתפטר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/04/19 00:11 ה בניסן התשעט

מפלגת העבודה קרסה. אבי גבאי לא מתפטר
אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"זו מפלה קשה וזה כואב", הגיבה ח"כ שלי יחימוביץ'. "זו התוצאה הקשה ביותר בתולדות מפלגת העבודה". חברה לסיעה, ח"כ איתן כבל, קרא לגבאי להתפטר: "אין לו זכות להמשיך ולו דקה אחת".

לאחר נאומו של גבאי אמר איתן כבל: "אין לי מילים, חוסר מודעות כזה מזמן לא ראיתי. התוצאות מדברות בעד עצמן - המצב עלול להיות הרבה יותר קשה לצערי".

אבי גבאי אמר בנאומו: "זה ערב לא פשוט עבורנו וערב מאד לא פשוט עבורי. לא כך קיוויתי לסיים את הערב הזה. תוצאות המדגמים הם אכזבה עצומה. התוצאה היא מכה אלקטוראלית למפלגת העבודה. 
ומכה של ממש לכל מי ששותף לדרך שלנו.
אני רוצה לאמר תודה לכל האנשים היקרים שנמצאים כאן. הלכנו יחד דרך ארוכה. חלמנו, קיווינו ועבדנו יחד במסע גדול שחצה את המדינה מפינה לפינה, עבר בין בתי חולים, אוניברסיטאות, מפעלים מושבים וקיבוצים, ישובים יהודיים, דרוזים וערבים. יצאנו ללמוד את הבעיות ולבנות פתרונות של ממש לבעיות שמעיקות על האזרחים.
ניסינו להיות הכי רציניים שאפשר. לבנות נבחרת מצויינת, להציג תכניות ופתרונות מעשיים. ואפילו הצלחנו לעשות קמפיין מצוין שהדגיש את הדברים. אבל המציאות הפוליטית הלכה בכיוון אחר. ידענו שנזדקק לחיבורים פוליטיים, אבל לא היו כאלה שהיו מוכנים להתחבר לאידיאולוגיה ולדרך שלנו. לא היו כאלה שהיו מוכנים לבוא לציבור ולאמר את העמדות שלנו כפי שהן. העמדות הבסיסיות של תנועת העבודה.
אני רוצה לאמר לכם תודה על המחוייבות האינסופית, על המקצוענות של הצוותים השונים שלקחו חלק בדרך שעשינו. תודה גדולה לכל הפעילים והמתנדבים, שבמשך תקופה ארוכה נתנו את כל מה שיש להם בכדי להביא לשינוי במדינה. אני מאד מקווה שיהיה שינוי שלטוני בעקבות הבחירות. שינוי שאולי יקל עלינו – יקל על המחיר הפוליטי הכבד ששילמנו. מחיר שלצערי גם הציבור שילם בכך שחלק מהנבחרת המצוינת שלנו לא ישרת אותו בכנסת הבאה.

אבל אם חלילה נישאר עם נתניהו כראש ממשלה, אזי כל האזהרות שלנו בשבועות האחרונים יתממשו.
הזהרנו שנתניהו עלול להישאר כאן. הזהרנו שקולות המחנה שלנו עלולים להכניס חברי כנסת שהם אנשי ימין אידיאולוגי קשה. אנשים שפשוט לא מייצגים את העמדות של המחנה שלנו.

אני מאד מקווה שגנץ יצליח להרכיב ממשלה. שוחחנו הערב, נעשה הכל כדי לסייע לו בכך".