חוק הפייסבוק מאי גולן לחדשות כיפה: "חוששת מהיום בו נהפוך לדמוקרטיה בחסות דיקטטורה"

הצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט עבר מוקדם יותר בקריאה טרומית | חברת הכנסת מאי גולן מספרת: "כבר היום אני רואה איך החשיפה שלי ברשתות החברתיות יורדת מיום ליום, זה לא מקרי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/12/21 20:30 ד בטבת התשפב

מאי גולן לחדשות כיפה: "חוששת מהיום בו נהפוך לדמוקרטיה בחסות דיקטטורה"
מאי גולן, צילום: Yonatan Sindel/flash90

הצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט (הסרת תוכן) אושרה הבוקר במליאת הכנסת בקריאה טרומית. ראש האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו, כעס על החוק ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט. חברת הכנסת מאי גולן סיפרה הערב (ד') ל"חדשות כיפה" כי היא חוששת באופן אישי מפני החוק של חבר הכנסת מאיר יצחק-הלוי.

"המשורר, חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי לא הבין מה עושה, השיר שהוא כתב יצא לא נכון. הוא באמת רצה למנוע שיימיניג ברשתות אבל כולם יודעים שהחוק הזה הולך לעשות דבר אחד בלבד. להיות כלי שרת בעד אלו שרוצים לסתום פיות למחנה הימין. אנחנו רואים שהצנזורה ברשתות ובצבא תקשורת השמאל נהנית מאוד לסתום לימין את הפה ולהשתיק אותו, למרות שהוא מהווה יותר מחצי אזרחי מדינת ישראל".

גולן אמרה כי החוק יהיה כלי בידי בית המשפט כדי לסנגר על אנשי שמאל שרוצים למחוק פוסטים, "להשתיק את אנשי הימין שבאים סך הכול לומר את דעתם ולבטא את קולם של הרבה מאזרחי ישראל. מדובר בחוק שבא לעשות טוב אבל יעשה מאוד רע. יעשה נכון יצחק הלוי כוונתו היתה למנוע שיימניג ברשתות כי הוא חווה שיימינג על בשרו בעבר, שישים לב שהחוק הזה יותר מהודק ולא פרצה לסתום למחנה שלם את הפה. אנחנו רואים איך מי שבימין אין לו ביטוי, מדובר פה בעוד מלחמה שנוספת לנו, זה חוק דיקטטורי אמיתי נגד מחנה שלם".

יש לך חשש שהחשבון שלך יחסם בגלל החוק הזה?

"אני באמת פעילה מאוד גם ברשתות וגם בשטח. ניהלתי מאבק שלם בדרום תל אביב במסתננים הבלתי חוקיים, הכלי היחיד שהיה לי בזמן שהתקשורת חסמה אותי - היה הרשתות. כבר היום אני רואה איך החשיפה שלי ברשתות החברתיות יורדת מיום ליום וזה לא מקרי. אני מאוד חוששת מהיום בו נהפוך לדמוקרטיה בחסות דיקטטורה".

לסיום אמרה גולן כי "מדובר בצעד מסוכן ביותר לדמוקרטיה הישראלית במיוחד כשאנחנו רואים היום ראש ממשלה שרימה את העם עם שישה מנדטים, כל היום חוסם אנשים בטוויטר ובפייסבוק, יש לו צבא שלם, לישכה שלמה, שרק חוסמת בשבילו כל היום. זה עוד כלי שישרת אותו. בוא נחסום את הימין, ואני אהיה ימין כמו בצפון קוריאה, אבל בפועל אנחנו נעשה שמאל וניתן מיליארדים  לאחים המוסלמים. רע מאוד. אני מקווה שמי שצריך להתעורר - יתעורר".