ראיון יועז הנדל לחדשות כיפה: "מנסור עבאס מפתיע אותי לטובה באומץ שלו"

שר התקשורת יועז הנדל מתייחס בראיון לחדשת כיפה למינוי היועמ"שית, "חשבתי שנזרי יכול להיות יועץ מצויין" | הישיבה באביתר, "צריך לקיים את ההסכם", ומספר על השותפים מרע"מ: "מנסור עבאס מפתיע אותי לטובה באומץ שלו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/02/22 19:46 ו באדר א'

יועז הנדל לחדשות כיפה: "מנסור עבאס מפתיע אותי לטובה באומץ שלו"
יועז הנדל, צילום: חדשות כיפה

בפתח הריאיון עם שר התקשרת יועז הנדל שאלנו על חוק האזרחות שקורע את הקואליציה, "מדינת ישראל היא מדינה יהודית, גם בהיבטים ביטחוניים, 18 שנה כל המפלגות הציונית תמכו בחוק ואין סיבה שזה ישתנה, הליכוד עשה פוליטיקה  על חשבון האזרחים, היום זה יתוקן", אמר הנדל.


(יועז הנדל בראיון לחדשות כיפה).

זה לא מערער את הלגיטימיות של הממשלה שהיא לא יכולה להעביר חוק בטחוני?

זה שיש סיעה שמתנגדת לתפיסה ציונית זה לא מערער את הממשלה או את היציבות שלה. הייתי בממשלה עם מפלגות חרדיות שגם מתנגדות לתפיסה הציונית, כמו גיוס לצבא למשל.

"אני מאוד אוהב את נזרי, חשבתי שהוא יכול להיות יועמ"ש מצויין"

היום הצבעת בעד גלי בהרב לתפקיד היועמ"ש, מה אתה יכול לספר עליה?

אני לא מכיר אותה למעט מה שקראתי, התרשמתי שהיא אכן ראויה, היו עוד אנשים ראויים, אני מאמין במשילות ושמח שסער יכול למנות את המועמד שהוא מאמין בו. 

הופתעת שרז ניזרי לא עלה אל השלב האחרון?

אני מאוד אוהב את נזרי אני חשבתי שהוא יכול להיות יועץ מצויין לממשלה, ואני מקווה שיום אחד הוא אכן יהיה. אבל בסוף כדי לומר על מישהו מועמד מוביל הוא צריך להוביל.

ברקע פרשת פגסוס, כשר תקשורת אתה מרגיש אחריות להגן על האזרחים שלא יאזינו להם במשטרה?

אנחנו צריכים להחזיר את האמון של הציבור במשטרה, לכן צריך לשים קו ברור בין מאבק בפשע לבין נגיעה באזרחים, אם נחצו פה קווים אדומים זה יעלה בבדיקה שנעשה בוועדת החקירה, אחרי שאמרו את זה, יש עוד משימה שעליה אני מדבר המון והיא להחזיר את המשילות בנגב ובגליל.

"מנסור עבאס מפתיע אותי לטובה באומץ שלו, החברים האחרים ברע"מ פחות"

יש המון ביקורת על תקווה חדשה שבמקום לדאוג לימין אתם עסוקים בלחוקק חוקים נגד נתניהו, מה אתה אומר על הביקורת?

אני רוצה לראות מי באופוזיציה עשה יותר ממני בשביל יהודה ושומרון, בחיבור תשתיות, לא בדיבורים, אני זוכר את אלו שרקדו ברחובות על סיפוח בקעת הירדן ואז אמרו אופס שום דבר לא סופח. אני זוכר דיבורים בשפע ואפס מעשים. כשאני מחבר את ההתיישבות הצעירה לסיבים אופטיים אני עושה יותר מכל הדברנים ביחד.  

אתם יודעים לומר לבייס הימני "נקים את הישיבה באביתר" ?

הישיבה באביתר היא לא בייס, היא שאלה של עיקרון. היישובים חוות יאיר או מגן דן ביהודה ושומרון הם לא בייס אלו מעט מאוד אנשים. אני דואג לישובים ביהודה ושומרון ולבית אל כמו שאני דואג לקיבוץ בארי, אותו דבר, אין כיתה טיפולית ביו"ש גם אם יש שם הרבה מצביעי ליכוד. אני מתעסק בישיבות בכל מקום ובתי ספר בכל מקום ואין עדיפות ליישוב מסויים על פני השני. בנוגע לאביתר, צריך לקיים את ההסכם אבל אין משהו באביתר שמדיר שינה מעיני, גם בלהבים נמצאים במצוקה.

אתה יושב היום בממשלה כמעט דמיונית, יחד עם חברי רע"מ, במה הם הפתיעו לטובה?

מנסור עבאס מפתיע אותי לטובה באומץ שלו, הוא הישראלי ערבי הראשון בפוליטיקה שמכיר במדינה יהודית, החברים האחרים ברע"מ פחות, יש שם בעיות אבל זה ניסוי והוא מאוד מעניין. אם זה היה תלוי בי היינו מקימים ממשלה ציונית שבה כולם שרתו בצה"ל אבל כשאתה מקים קואליציה אתה מקים אותה עם אנשים שהם לא כמוך.