יהדות התורה מאיימת: לא מפחדים מבחירות חוזרות

ביהדות התורה, שעלתה לשמונה מנדטים, מתכוונים להילחם בכל הכוח נגד חוק הגיוס, ומאיימים כי אינם מפחדים מבחירות חוזרות, בעקבות דבריו של ליברמן כי יתעקש על חוק הגיוס, וכי הורו לפעילים להישאר בכוננות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/04/19 18:06 יא בניסן התשעט

יהדות התורה מאיימת: לא מפחדים מבחירות חוזרות
חברי סיעת יהדות התורה, צילום: ללא

סיעת יהדות התורה, החוגגת היום (ג') את המנדט השמיני בו זכתה לאחר עדכונים בספירת הקולות, מקשיחה עמדות לקראת המשא ומתן הקואליציוני, ולקראת הדיונים הצפויים על חוק הגיוס. בהודעה שפרסמה המפלגה אחר הצהריים נאמר: "אנחנו מודים לקב"ה על הסיעתא דשמיא הגדולה, שקיבלנו 8 מנדטים באופן חסר תקדים. הסיעה התכנסה בבית 'דגל התורה'. בישיבה השתתפו הנציגים חברי הכנסת ומקומות 9 ו-10 ברשימה, הרב חסיד והרב ברוכי".

ביהדות התורה מדגישים את נושא חוק הגיוס, הצפוי לעמוד במוקד המשא ומתן הקואליציוני, ובהמשך לדבריו אמש של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שאמר כי "אם נידרש לוותר על חוק הגיוס, נלך לבחירות": "הסיעה קיבלה החלטה שאנחנו נעמוד על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע ונעמוד על כך בתוקף. במקביל אנחנו מודיעים לראשי המטות בכל הארץ להישאר בכוננות מלאה, במידה וחס וחלילה הנושא הזה לא ייפתר".

בסיעה מוסיפים איום לא ממש מרומז למה יקרה אם לא יקבלו את שהם מבקשים, גם כאן בתגובה לדברי ליברמן: "הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות".