ליברמן: "אמליץ על נתניהו. לא נתפשר על חוק הגיוס"

יו"ר ישראל ביתנו סגר חשבון עם מספידיו והצהיר כי הוא מתנגד לצירופו של גנץ: "ממשלת אחדות מקימים סביב נושא מסוים אחרת זו ממשלת שיתוק. רוצים לחזור למשרד הביטחון והקליטה. אם נידרש לוותר על חוק הגיוס, נלך לבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/19 20:26 י בניסן התשעט

ליברמן: "אמליץ על נתניהו. לא נתפשר על חוק הגיוס"
חוגג ולא שוכח לסגור חשבון. ליברמן, צילום: ללא

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, חגג הערב את תוצאות הבחירות, לא שכח לסגור חשבון עם מי שהספיד אותו, הצהיר במי יתמוך לראשות הממשלה ושרטט את הקווים האדומים של מפלגתו לקראת הקמת הממשלה הבאה.

"היה פה ניסיון במערכת הבחירות לחסל אותנו מכל כיוון", הוא אמר והתכוון לחלק מהסוקרים שניבאו לו תוצאה נמוכה עד אי מעבר של אחוז החסימה, "נחוקק חוק בחירות חדש שיטפל במניפולציות של הסקרים בבחירות. הם יידרשו לגילוי נאות אודות מפלגות שעימן הם עובדים".

בהמשך הוא שם סוף לספקולציות על מי ימליץ בפני הנשיא להרכבת הממשלה כשהצהיר: "אמליץ לנשיא על נתניהו לראשות הממשלה, הבוחר אמר את דברו". לטענתו, ממשלת אחדות היא אינה אופציה מועדפת: "ממשלת אחדות מקימים סביב נושא מסוים אחרת זו ממשלת שיתוק".

אין בחירות. בינתיים. ליברמן ונתניהו

ימליץ על נתניהו.. ליברמן וראש הממשלהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון לשעבר הדגיש כי על מנת שיסכים לשבת בממשלה בראשותו של נתניהו יצטרכו להתקיים מספר תנאים, ובראשם חקיקת חוק הגיוס: "חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה ביולי 2018, אפשר להחיל עליו דין רציפות. לא ראיתי שהחרדים עשו משבר בקריאה הראשונה למרות שלא תמכו בו. לא המצאנו שום דבר. אין פה עיזים במשא ומתן ואנחנו נקפיד על קוצו של ידו. נדרוש להעביר את החוק בדיוק באותו הנוסח".

יו"ר ישראל ביתנו תקף את הסיעות החרדיות ואמר, בנוגע לחוק יסוד לימוד תורה,  כי "העסקנים החרדים צריכים להבין שזה ההפך מתורה. זו עבודה זרה. מי אמר שללומדי תורה אסור לעבוד?! איפה כתוב שאסור להם לשרת בצה"ל? מי שמכניס עיזים זה החרדים". על הדרישה לבטל את מתווה הכותל אמר כי "זו פגיעה משמעותית בקשר עם התפוצות, ללכת אחורה זה בלתי אחראי. ראיתי שהחרדים דורשים לבטל עבודות חיוניות בשבת - קדושת החיים יותר חשובה".

לסיום סימן את שני המשרדים שבהם הוא חושק עבור מפלגתו: "אנחנו רוצים לחזור למשרד הביטחון והקליטה אבל לא נוותר על העקרונות שלנו. אם נידרש לוותר על חוק הגיוס - אנחנו מוכנים ללכת לבחירות".