הנשיא טראמפ התקשר לברך את נתניהו על ניצחונו בבחירות

הנשיא האמריקאי בירך את ראש הממשלה לרגל כניסתו לכהונתו החמישית: "ניצחונו של נתניהו הוא סימן טוב לשלום". ראש ממשלת הודו, קנצלר אוסטריה ושר הפנים של איטליה הצטרפו למברכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/19 17:28 ה בניסן התשעט

 הנשיא טראמפ התקשר לברך את נתניהו על ניצחונו בבחירות
טראמפ ונתניהו., צילום: פלאש 90. קובי גדעון

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התקשר לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ניצחונו בבחירות, ממטוס ה-Air Force One. רה"מ נתניהו הודה לנשיא טראמפ על התמיכה האדירה בישראל, כולל ההכרה בירושלים ובגולן, וכן על העמדה האיתנה מול המשטר האיראני הכוללת את החלטת הנשיא משלשום נגד משמרות המהפכה של איראן. 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס מוקדם יותר  היום (ד') לתוצאות הבחירות בישראל, ואמר כי "ניצחונו של נתניהו בבחירות הוא סימן טוב לשלום". הצטרף הנשיא האמריקני לשורת מנהיגים מרחבי העולם שכבר בירכו את נתניהו על ההישג.

מנהיגים שונים מסביב לעולם כבר הספיקו לברך את נתניהו לרגל ניצחונו החמישי. הראשון לברך היה סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מזל טוב לראש הממשלה נתניהו על התוצאות המצוינות בבחירות הלאומיות אתמול. התוצאות הרשמיות אמנם עדיין לא התפרסמו, אבל דבר אחד ברור: זכית שוב באמון האזרחים בישראל במספר שיא". עוד הוסיף קורץ כי "הוא מצפה לעבוד ביחד בעתיד, לטובת האזרחים בישראל ואזרחי אוסטריה".

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הגדיל ובירך את נתניהו בעברית. מודי התייחס לשיתוף הפעולה בין שתי המדינות, וכתב שהוא מצפה להמשך השותפות ההדדית בין המנהיגים.

מתיאו סלביני, שר הפנים של איטליה שנחשב בעיני רבים לראש הממשלה הבא של המדינה, שיבח את נתניהו על התוצאות: "עבודה יפה לחבר ביבי, וחיבוק לעם ישראל", כתב סלביני בטוויטר.

ברכותיהם של המנהיגים מסביב לעולם נאמרו לאחר שהושלמה ספירת הקלפיות הרגילות, שחשפו תוצאה יציבה: גוש הימין-חרדים זכה ב-65 מנדטים לעומת 55 של המרכז-שמאל והמפלגות הערביות. הליכוד וכחול לבן קיבלו 35 מנדטים כל אחת.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן