ח"כ יוגב לא מחזיק מבנט: "לא יהיה שר ביטחון טוב"

חבר איחוד מפלגות הימין תקף את תכניתו של יו"ר הימין החדש למיגור הטרור בעזה: "שר ביטחון טוב צריך להיות קודם כל בעל ניסיון,. אי אפשר לנצח את חמאס רק דרך כתישה מהאוויר ובלי רגליים על הקרקע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/19 12:30 כה באדר ב'

ח"כ יוגב לא מחזיק מבנט: "לא יהיה שר ביטחון טוב"
כבר לא סומך עליו? יוגב ובנט, צילום: פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב מאיחוד מפלגות הימין, תקף היום (ב') את תכניתו של נפתלי בנט למאבק בחמאס וטען כי יו"ר הימין החדש לא יצליח בתפקידו כשר ביטחון.

חבר ועדת החוץ והביטחון טען, בראיון לגלי ישראל, כי כלל לא בטוח שמי שעד לאחרונה הנהיג את מפלגת הבית היהודי יהיה שר ביטחון ראוי: "שר ביטחון טוב צריך להיות קודם כל בעל ניסיון, בעל ידיעה רחבה, בעל שיקול דעת ונכונות הקשבה, ולא בעל מחשבה מופשטת שבאמצעות הרגעה והכתשה פותרים בעיות מורכבות של יהודה ושומרון או של עזה".

הפציצו וימשיכו להפציץ? רצועת עזה

"לא ניתן להכריע רק מהאוויר". רצועת עזהצילום: דובר צה"ל

אל"מ במיל', יוגב, תקף את תכניתו של שר החינוך, "ביעור חמץ", וניסה להפריך את סעיפיה: "אחד, שלא תהיה כניסת חיילים לעזה. כל אדם מנוסה צבאית יודע שבכדי להכריע, הדבר מחייב מחיר. מלחמות אינן ורודות ולצערי אינן נגמרות בשעתיים של סרט ונגמר, יוצאים החוצה לפצח גרעינים. לכל צעד כזה יש מחיר. אי אפשר לנצח את חמאס רק דרך כתישה מהאוויר ובלי רגליים על הקרקע".

על הכוונה לפנות את תושבי עוטף עזה במקרה של במצע ממושך ואמר כי "זה שולח מסר קשה. סגירת מעגל בכאילו של ההתנתקות, שאם אינני טועה שהשר בנט מעולם לא הביע את המחשבה המדינית הברורה שרצועת עזה היא חלק מארץ ישראל ושאם לא נשוב וניישב גם לא נדע להגן".

 לסיום הדגיש יוגב כי "כל היתר דורש תכנית כוללנית, כולל נרמול של הרצועה, לאפשר לצעירים, 70% אבטלה, לצאת ממנה. צריך לתת להם להגר ממנה ואפילו לעבוד בישראל. עם התכניות לשיקום הרצועה גם את השבת בנינו. את השבת בנינו לא נצליח בלא כניסה לרצועה, בלא טיהור הרצועה. לפזר תכניות שאולי קונות אלקטורט זה קל, אבל ליצור מעזה איזור בטוח זה הרבה יותר מורכב".