בנט: "אני לא רוצה להיות הצבא המוסרי בעולם, אלא הצבא המנצח בעולם"

יו"ר הימין החדש תוקף בנאומו את יעלון ואייזנקוט, וחושף את מבצע 'ביעור חמץ 'שהוא פיתח: "הדבר הראשון שאני יעשה כשר ביטחון-אבטל את החוק נגד ירי בלוני תבערה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/03/19 13:30 כ באדר ב'

בנט: "אני לא רוצה להיות הצבא המוסרי בעולם, אלא הצבא המנצח בעולם"
נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, פורש את משנתו הביטחונית בכנס הביטחון הלאומי של מעריב, ותוקף את חוסר היוזמה הצבאית של צה"ל והממשלה בה הוא חבר. 

"לצה"ל יש מפקדים פייטרים, שמובלים ב-15 שנה האחרונות ע"י קברניטים הססניים. חמאס זה לא גזירת גורל, ואין גזירת גורל שארגון טרור לא עצום במיוחד מותיר מיליון אזרחים תחת אש במקטעים. חמאס מנהל את הכל, מושך את רה"מ באמצע ביקור מדיני חשוב חזרה לארץ".

"אנחנו מתגוננים. כיפת ברזל, שהיא הישג טכנולוגי, גדר מערכת, ועכשיו אנחנו חופרים תעלה וחומה תת קרקעית במיליארדי שקלים. מגננה. אנחנו מנתקים מגע. רוצים להתעצם? זכותכם. זאת סכנה קיומית למדינת ישראל. אני סבור שהתפיסה קונה לך רוגע, ומגלגלת תפוח אדמה לוהט מרמטכ"ל לרמטכ"ל".

"ראינו בלבנון השנייה את עוצמת הר הגעש. צריך לומר בכנות, נתניהו מינה שרי ביטחון שנכשלו, ברק, יעלון, ליברמן ועכשיו את עצמו. אני אתקן את הנזק שהם גרמו. האלטרנטיבה לתפיסה היא מגע רציף. חיכוך רציף. המשמעות היא חיכוך יומיומי מול האויב, ולחץ בלתי פוסק על האויב"

"בעזה, אנחנו יוצרים דימוי פסיכולוגי של מי יודע מה יש שם. זה יוצר פחד עצמי. אני ראיתי את זה במו עיניי. ראיתי בצוק איתן שהנחתי תוכנית לפעולת מנע להשמדת 30 מנהרות טרור, וקראתי לקבינט בואו נפתיע אותם, נשמיד את הפירים במחיר קטן. כל הצמרת הביטחונית לא רצתה".