בלעדי חבר הכנסת יצחק פינדרוס כתב לסופר חיים ולדר: "חזק ואמץ"

אחרי שמותו של חיים ולדר טלטל את הציבור החרדי, לחדשות כיפה הגיע הודעה שכתב חבר הכנסת יצחק פינדרוס לסופר החרדי אחרי פרסום התחקיר שהאשים את ולדר בתקיפות מיניות | בהודעה פינדרוס תמך בולדר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/01/22 18:29 ג בשבט התשפב

חבר הכנסת יצחק פינדרוס כתב לסופר חיים ולדר: "חזק ואמץ"
יצחק פינדרוס, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

לפני חודשיים החלה אחת הטלטלות הגדולות שעברו על הציבור החרדי בשנים האחרונות, תחקיר שפורסם בעיתון הארץ חשף שורה של הטרדות מיניות אותם ביצע לכאורה הסופר החרדי חיים ולדר שהיה מעמודי התווך של החברה החרדית, לחדשות כיפה נודע כי עם פרסום התחקיר, ולדר קיבל תמיכה מחבר הכנסת יצחק פינדרוס.

הודעת התמיכה

הודעת התמיכה צילום: ללא

בהודעה שכתב פינדרוס לולדר אמר חבר הכנסת, "חיים חזק ואמץ אל תירא ואל תיחת כי עמך ה גיבור החיל". ההודעה נשלחה בקבוצה בה חברים מספר חרדים בעלי השפעה, בניהם חיים ולדר, ח"כ פינדרוס, ועוד. ההודעה נשלחה אחרי שהעיתונאי אהרון רבינוביץ' שפוצץ את הפרשה שלח את התחקיר בקבוצה. פנינו לפינדרוס בבקשה לקבל תגובה אך פינדרוס בחר שלא להגיב.

חברים אחרים בקבוצה חיזקו גם הם את ולדר בזמן פרסום התחקיר וכתבו, "אנחנו מעדיפים להיות בצד הטוב עם האיש המוערך והמיוחד איש החינוך, המו"ל ואיש החסד, מאשר בצד שתמיד יחפש בקלונו של המגזר באופן שיטתי וסרקסטי, כביכול בשום חושי הצדק המפותחים כלפי הזולת, חזק ואמץ חיים ולדר⁩, גם ההשמצה הזו תעבור מהעולם כמו כל ההשמצות וההמצאות.

נזכיר כי כמה שבועות אחרי פרסום התחקירים הסופר החרדי חיים ולדר שם קץ לחייו, העיתונאי יאיר שרקי פרסם ב"חדשות 12" קטע מהמכתב שהשאיר אחריו ולדר, ובו הוא טוען לחפותו המלאה וכותב: "הלכתי להזמין את יהודה סילמן ושמואל אליהו -הרבנים ששמעו את העדויות- לדין תורה בשמים". 

"הגעתי למסקנה כי בעולם השקר אין לי סיכוי להוכיח את חפותי. אני מתמודד עם שקרים נוראיים, המכוסים באנונימיות, ללא כל אפשרות להוכיח את העובדה שאין להם שחר. הגעתי לקצה של יכולת הסבל האנושית. פגעו בי בדברים שהייתי הכי טוב בהם ושמסרתי נפשי עליהם-תמיכה והגנה על ילדים".