זעם מצד הרב פרץ על סמוטריץ. בכירים בבית היהודי מאשימים: "הוא מתנהל עצמאית"

קרע בהנהגה המשותפת באיחוד מפלגות הימין? בבית היהודי הופתעו לגלות את הדלפת מסמך דרישותיהם מהליכוד וטענו כי יו"ר האיחוד הלאומי פעל ללא תיאום עם פרץ. האיום: ינהלו מו"מ עצמאי מול נתניהו. מאוחר יותר שוחחו השניים ויישרו את ההדורים

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 23/04/19 09:02 יח בניסן התשעט

זעם מצד הרב פרץ על סמוטריץ. בכירים בבית היהודי מאשימים: "הוא מתנהל עצמאית"
מתרחקים? סמוטריץ והרב פרץ, צילום: פלאש 90. אבי דישי

בבית היהודי זעמו על הפרסום אמש (ב') של דרישות המפלגה המאוחדת לקראת המשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד והאשימו בהדלפת המסמך את בצלאל סמוטריץ'. גורמים בכירים מסרו בתדרוך לעיתונאים כי הרב רפי פרץ שוקל לנהל את המגעים מול נתניהו בנפרד.

הגורמים הטיחו ביקורת חריפה נגד יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 באיחוד מפלגות הימין, ח"כ סמוטריץ', וטענו כי הפרסום בחדשות 12 היה ללא תיאום עם הרב פרץ.

גורם נוסף אמר לחדשות כיפה כי הדרישות שפורסמו נכתבו בטיוטת מסמך שעדיין לא אושרה סופית על ידי יו"ר הבית היהודי ומכאן נבע הזעם "מהתנהלות העצמאית של סמוטריץ". עם זאת, מאוחר יותר אמרו בסיבת הרב פרץ כי הוא ושותפו להנהגת המפלגה שוחחו, ובמהלך השיחה, שהיתה לדבריהם "נוקבת", יושרו ההדורים בין השניים

לפי הפרסום אמש, מלבד תיקי המשפטים והחינוך, צפויים באיחוד מפלגות הימין לדרוש מנתניהו את העברת 'פסקת ההתגברות', שינוי שיטת בחירת השופטים, שינוי מעמד היועץ המשפטי לממשלה, צמצום סמכותו של מבקר המדינה, קידום חוק חסינות חברי הכנסת,העברת חוק לביטול ההתנתקות, החלת הריבונות ביישובי יהודה ושומרון, ביטול המנהל האזרח והקמת רשות להסדרת ההתיישבות הצעירה, וכן אחריות על הרשות לשירות לאומי ועל הגרעינים התורניים.