הרב רפי פרץ נערך למשא ומתן

יו"ר איחוד מפלגות הימין מודה לבוחרי המפלגה על התמיכה, ומדגיש כי יעמוד במשא ומתן הקואליציוני על כך שהממשלה הבאה תהיה מחויבת לרוח הציונות הדתית. ומה תדרוש המפלגה במשא ומתן? כל הפרטים

חדשות כיפה יהונתן קליין ומירב כהן, חדשות כיפה 10/04/19 10:22 ה בניסן התשעט

הרב רפי פרץ נערך למשא ומתן
הרב רפי פרץ, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

"דרך הציונות הדתית ניצחה", כותב הרב רפי פרץ הבוקר, לאחר שמפלגתו קיבלה חמישה מנדטים בבחירות לכנסת. יו"ר איחוד מפלגות הימין הודה לפעילים ואמר כי הוא נערך למשא ומתן: "תודה רבה לכל אחת ואחד מכם שיצאתם אתמול מהבית ונתתם לנו את הכוח להיות חלק מהנהגת עם ישראל בממשלה. אני נכנס למשא ומתן קואליציוני כדי להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלה שמחוייבת לדרך ולרוח הציונות הדתית".

כפי שפרסמנו בכיפה בשבוע שעבר, מפלגת הבית היהודי צפויה לדרוש במשא ומתן הקואליציוני את הסדרת תקציב שכר לימוד ונציגות בוועדה למינוי שופטים ובוועדת הכספים, וכן להמשיך להחזיק ברשות השירות הלאומי-אזרחי ובגרעיניים התורניים - שניהם במסגרת החטיבה להתיישבות.

עם זאת יש לזכור שהמשא ומתן צפוי להתנהל יחד עם מפלגת האיחוד הלאומי, לה יהיו דרישות נוספות ואולי שונות מאלה של הבית היהודי, למשל העברת 'החוק הצרפתי', המקנה חסינות לראש הממשלה מפני חקירות. הבוקר נשאל על כך הרב רפי פרץ בראיון בגלי צה"ל והתחמק מתשובה ישירה.