הרב רפי פרץ מתחמק: "לא אגלה למי הצבעתי בבחירות לרב הראשי"

יו"ר איחוד מפלגות הימין נשאל האם תמך, בבחירות לרבנות הראשית, במועמד הציונות הדתית, הרב דוד סתיו: "אלו היו בחירות חשאיות, אז לא אגלה״. גורמים בבית היהודי: "הרב פרץ רואה בצהר שותפים לכל דבר ועניין"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 31/03/19 14:39 כד באדר ב'

הרב רפי פרץ מתחמק: "לא אגלה למי הצבעתי בבחירות לרב הראשי"
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, סירב להשיב לשאלה האם הוא הצביע לטובת הרב סתיו, מועמד הציונות הדתית, בבחירות לרבנות הראשית אחרי שתיקה אמר ש״זה היה בחירות חשאיות, אז לא אגלה״, כך פרסם בטוויטר כתב חדשות 13, עקיבא נוביק. 

לקראת הבחירות הרב פרץ עשה השבת האחרונה סבב בתי כנסת בגבעת שמואל. אחת השאלות ששאלו אותו: בבחירות לרבנות הראשית, האם הצבעת למועמדי הציונות הדתית או למועמדים החרדיים? הרב פרץ כאמור נמנע מלענות לשאלת המתפללים. 

בתקופת הבחירות לרב הראשי החדש הרב פרץ כיהן כרב הראשי הצבאי, ולכן היה חבר בוועדה הממנה את הרבנים הראשיים. לקו הסיום הגיעו: הרב סתיו-יו"ר צהר ומועמד הציונות הדתית, הרב יעקב שפירא, הרב לאו- בקרב האשכנזים. ובקרב הספרדיים: הרב יוסף, הרב שמואל אליהו, והרב בוארון. 

המאבק בין רבני הציונות הדתית לרבניים החרדיים היה קשה ועיקש, אולם למרות הניסיונות של הבית היהודי לקדם את יו"ר ארגון צהר, הרב דוד סתיו, הוא לא הצליח לקבל את מרב הקולות בוועדה. 

בבחירות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי זכה הרב דוד לאו, בנו של הרב הראשי לשעבר ישראל לאו, שקיבל 68 קולות לעומת 54 בוחרים שהצביעו לרב דוד סתיו. הרב יעקב שפירא השתרך מאחור וזכה ל-25 קולות בלבד. בבחירות לתפקיד הרב הראשי הספרדי זכה בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יצחק יוסף, שקיבל 68 קולות. הרב שמואל אליהו רבה של צפת קיבל קיבל 49 קולות והרב בוארון זכה ל-28 קולות.   

גורמים בבית היהודי בתגובה: "הרב רפי נפגש עם ראשי צהר, ורואה בהם שותפים מלאים לכל דבר ועניין". 

בארגון צהר העדיפו שלא להתייחס לידיעה