הרב יצחק יוסף: "ארץ נהדרת? זו ארץ אוכלת יושביה"

בנו של הרב עובדיה יוסף התייחס לדמות שהוצגה כאביו המנוח בתכנית של קשת 12 ואמר: "אני בוש ונכלם אל מול הליצנות החרפה והביזיון הנוראיים ששודרו אמש כלפי אבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/19 16:12 כח באדר ב'

הרב יצחק יוסף: "ארץ נהדרת? זו ארץ אוכלת יושביה"
מתוך המערכון בו מוצג הרב עובדיה יוסף זצ"ל, צילום: צילום מסך

בתכנית הסאטירה של קשת 12, ארץ נהדרת הציגו אתמול (ד') את הרב עובדיה יוסף זצ"ל כאילו בהולוגרמה. הרב עובדיה הוזכר כמי שמפלגת ש"ס עושה בו שימוש, על אף שאינו בין החיים.

בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף התייחס למערכון של 'ארץ נהדרת' וכינה אותו ביזיוני: "כיהודי, כרב ראשי, כבן, כאדם, אני בוש ונכלם אל מול הליצנות החרפה והביזיון הנוראיים ששודרו אמש כלפי אבא זכר צדיק לברכה מרן הרב עובדיה יוסף גאון ישראל גדול הדור בתורה באהבת ישראל ובהקמת המפעלים לחינוך יהודי של ילדי ישראל".

הרב יצחק יוסף אמר בנוסף כי "זאת לא 'ארץ נהדרת' זו ארץ אוכלת יושביה ורבניה שהחינוך שלה פשט את הרגל. המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו והמבזה כבוד המת גדול עוונו מנשוא וכל אדם ואדם שיש לו חלק בכך יתן על כך את הדין בשמיים. על כל אחד ואחד מאיתנו מוטלת חובת מחאה כלפי כבוד התורה שחולל ונרמס".

גם יו"ר מפלגת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי התייחס למערכון מוקדם יותר היום ואמר כי נחצה קו אדום. "מיליון איש צעדו אחר מיטתו וראו בו מנהיג יהודי נערץ ומודל לחיקוי. יש דברים שעליהם לא צוחקים". דרעי אמר גם כי לאנשי רוח חילוניים לא היו מעזים לעשות זאת.