ראיון הסרוג שרוצה להפוך לחבר הכנסת הכי צעיר בליכוד

יהונתן טל מאפרת מתמודד על משבצת הצעירים בליכוד ומקווה לתפוס את מקומו ברשימת המפלגה לכנסת ה-25 | בשיחה עם חדשות כיפה מדבר הסרוג הצעיר על השאיפות אם יזכה למקום בכנסת, ומסביר מדוע יש לבחור בליכוד ולא בציונות הדתית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/08/22 17:50 ו באב התשפב

הסרוג שרוצה להפוך לחבר הכנסת הכי צעיר בליכוד
יהונתן טל, צילום: ללא

ב-10 באוגוסט יצאו כ-120,000 מתפקדי הליכוד לבחור את נציגיהם לרשימת המפלגה לכנסת ה-25. יהונתן טל מתמודד על משבצת הצעירים בליכוד (מקום 40), והוא מתכונן במלוא המרץ לבחירות המקדימות. בשיחה עם חדשות כיפה הוא מספר על עצמו, על השאיפות אם יכנס לכנסת ועל תמיכת הליכוד בתכנית ההתנתקות שבוצעה לפני 17 שנה.

"שינוי אמיתי יכול להגיע רק מתוך שולחן עגול של אזרחי ישראל"

מי אתה יהונתן טל?
נעים מאוד, יהונתן טל נשוי לגל עם שתי בנות עלמא ועופרי. נולדתי וגדלתי בבית חגי שבהר חברון והיום מתגורר באפרת. חבר בפורום מלוכדים ופעיל למען התיישבות ומשמש כיום כמנכ"ל הליכוד העולמי.

מה זה פורום מלוכדים?
קבוצה גדולה של חברי ליכוד מיהודה ושומרון שפועלים מתוך התנועה לקדם את צורכי התיישבות, איזון במערכת המשפט. בקיצור, פורום שעובד יום יום בכדי לקדם את ערכי הימין בתנועת הליכוד.

מה לבחור סרוג במפלגה כמו הליכוד? מה רע במפלגה של סמוטריץ'?
אנחנו מאמינים ששינוי אמיתי יכול להגיע רק מתוך שולחן עגול של אזרחי ישראל. בציבור נוטים לחשוב שבמאבק בגוש קטיף הפסדנו בליכוד, אבל האמת היא שהפסדנו את הציבור בירוחם, בנתיבות ובדימונה. אם לא נשב סביב שולחן עגול של כלל הציבורי המסורתי והאמוני בישראל לא נוכל לשמור ולקדם את הערכים החשובים לנו.

בעקבות הקמת רוח ציונית קולות סרוגים לא חרדליים יעברו עכשיו מהליכוד לאיילת שקד?
אנחנו לא מתערבים באיך שהשמאל מחלק את הקולות שלו.

"לא כל חברי התנועה חושבים כמוני"

איתמר בן גביר הוא אדם שהיית רוצה לשבת איתו באותה מפלגה?
כידוע, בתנועת הליכוד יש פריימריז, כל האדם מוזמן להציב את עצמו לבחירה ומי שבוחרי הליכוד חושבים שהוא ראוי אני אעבוד יחד איתו כתף אל כתף.

איך אתה מסתדר עם חברים בליכוד שתמכו בהתנתקות והיום מתמודדים?
הליכוד היא תנועה מגוונת, לא כל חברי התנועה חושבים כמוני. אנחנו פועלים למשוך את הליכוד ימינה. 
מהימים של ציפי ליבני בליכוד, עברנו לימים בהם כל סיעת הליכוד תומכת בריבונות מלאה ברחבי יהודה ושומרון וזה מעיד שבעבודה נכונה ושיתוף פעולה עם כוחות נוספים הצלחנו למשוך את הליכוד ימינה.

מה החלומות שאתה רוצה לקדם בכנסת?
פיתוח וקידום התיישבות, כלכלה חופשית וקידום תחרות, איזון מערכת המשפט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן