היורש של ליצמן מדבר: "לא פוסל את גנץ, רוצה את משרד האוצר"

מועמד אגודת ישראל, הרב יצחק גולדקנופף, לא פוסל שיתוף פעולה עם גנץ: "למה שאני אהיה נחרץ? מה גנץ עשה לנו רע?" | על הנתק עם יושב ראש יהדות התורה: "עם גפני לא דיברתי, אם היה לי על מה - הייתי מתקשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 08:38 כח בתמוז התשפב

היורש של ליצמן מדבר: "לא פוסל את גנץ, רוצה את משרד האוצר"
הרב יצחק גולדקנופף, צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

הרב יצחק גולדקנופף הוא השם החם ברחוב החרדי. מקורבו של האדמו"ר מגור, בן ה-72 מונה על ידי האדמו"ר כמחליפו של יעקב ליצמן כנשיא אגודת ישראל בכנסת. בראיון ששודר אמש (ג') בחדשות 12 עם יאיר שרקי, דיבר היורש על כוונותיו לקראת הבחירות הבאות.

גולדקנופף סיפר על השיחה הראשונה שלו עם שר הביטחון, ושיתף שהוא לא פוסל את גנץ. "להיות בממשלה שלנו? יכול להיות שכן. אני לא יכול להגיד לך שזה הפתרון, יש את מועצת גדולי התורה". בהמשך אמר: "למה שאני אהיה נחרץ? מה גנץ עשה לנו רע?".

גולדקנופף בראיון

גולדקנופף בראיון צילום: חדשות 12

על לפיד: עדיין לא היה חובש שיכול לחבוש לנו את הפצעים האלה

אחרי שרמז התקרבותו של גנץ, נשאל האם הוא מוכן ללכת עם יריבו, ראש הממשלה לפיד. "אנחנו לא הולכים עם לפיד. אתה מכיר את המכות שקיבלנו מלפיד. עדיין לא היה חובש שיכול לחבוש לנו את הפצעים האלה. האנשים שלו מנסים לדבר איתנו", הצהיר גולדקנופף.

אחד האתגרים של המועמד החדש הוא עם יו"ר יהדות התורה שלא כל כך מעוניין לתת לו את המקום הראשון. "עם גפני לא דיברתי, אם היה לי על מה - הייתי מתקשר. אם הוא היה רוצה להגיד לי שהוא רוצה את המקום הראשון או שהוא רוצה ללכת - הוא היה מדבר איתי", אמר נשיא אגודת ישראל החדש. 

בחירות זה כמו צ'ולנט - אף אחד לא יודע מה יהיו התוצאות

גולדקנופף נשאל האם הוא יביא אווירה אחרת וחדשה בכנסת הבאה. "אנחנו נביא אווירה אחרת בכנסת. אווירה נעימה שאפשר לשבת אחד עם השני אפשר לנהל שיח ושיג אחד עם השני", ענה המועמד.

בנוסף, נשאל על ידי שרקי לאיזה תפקיד הוא מפנטז בממשלה הבאה ותשובתו הייתה נחרצת. "משרד האוצר. מי שיקבל שישה מנדטים וסיים בארבעה מנדטים היה לראש ממשלה. לא מגיע ליהדות התורה משרד האוצר? בחירות זה כמו טשולנט, מכניסים אף אחד לא יודע מה יהיו התוצאות", השיב גולדקנופף.