בחירות 2022

פרסום ראשון הדרישה של הנדל שמעכבת את האיחוד עם שקד

למרות שהאיחוד בין ימינה בראשות איילת שקד ליועז הנדל היה נראה קרוב, הוא ממשיך להתעכב ולכיפה נודע כי הסיבה היא מריבה על המקומות של הנדל והאוזר ברשימה | מה דורש הנדל ומה חושבים בימינה? כל הפרטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/07/22 07:08 כז בתמוז התשפב

הדרישה של הנדל שמעכבת את האיחוד עם שקד
שקד והנדל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

איחוד בין מפלגת ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד וסיעת דרך ארץ בראשות שר התקשורת יועז הנדל עשוי לעזור לשניהם ומראה על צמיחה קלה בסקרים, אבל בכל זאת החיבור הולך ומתעכב. בעוד שהדיווחים מצביעים על פער אידיאולוגי, גורמים המעורים בפרטים הביאו מידע חדש לחדשות כיפה. 

הנדל דורש משקד את מקומות 2 ו-4, בימינה מתנגדים

על פי גורמים בימינה, הסיבה לעיכוב היא לא השאלה האם לשתף פעולה עם נתניהו אחרי הבחירות, אלא מריבה על המיקומים ברשימה העתידית לכנסת. שר התקשורת דורש את מקומות 2 ו-4 ברשימה עבורו ועבור חבר הכנסת צבי האוזר, ובימינה מתנגדים. בין היתר משום שבימינה מעוניינים להעניק את המקום השני ברשימה לסגן שר הדתות מתן כהנא. 

"הסיבה לעיכוב של הנדל היא ממש לא אידיאולוגית"

על פי הגורמים ששוחחנו איתם, בימינה לא מרוצים מהדרישה של הנדל ומציינים כי לימינה יתרון נוסף והוא 7 יחידות המימון שניתנות למפלגות, בעוד שלהנדל יש יחידת מימון אחת בלבד, "הסיבה לעיכוב של הנדל היא ממש לא אידיאולוגית", הוסיפו הגורמים. בנוסף, גורמים במפלגה מתחו ביקורת על ההצעה של הנדל בטענה שלא ייתכן שהאוזר שנכנס לכנסת באמצעות החוק הנורווגי, ידחוק אחורה חברי כנסת מסיעת ימינה. 

נזכיר כי סקר שפורסם לפני עשרה ימים בעיתון מעריב הראה כי המפלגות שלא מצליחות לחצות את אחוז החסימה אלו מרצ וימינה בראשות איילת שקד, שמקבלות רק שני אחוז מסך הקולות. אולם. במקרה של איחוד בין ימינה ושר התקשורת יועז הנדל, המפלגה של ראש הממשלה לשעבר מצליחה להתרומם מעל אחוז החסימה ולקבל ארבעה מנדטים.

בסיעת דרך ארץ בחרו שלא להגיב לפרסום.