דודי אמסלם פותח הכל ומאותת לנתניהו: "אצלנו בליכוד הסיעה קובעת"

על נתניהו: "אני יכול להגיד לנתניהו, אני מעריך אותך אבל מבקש להביא סוגיה להצבעה, ואם הרוב יחליט, זו עמדת הליכוד" | על אנשי השמאל: "רוב אנשי השמאל הם גזענים שפלים שמתנשאים וחושבים שיש פה איזו עליונות של גזע לבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 12:15 ח בתמוז התשפב

דודי אמסלם פותח הכל ומאותת לנתניהו: "אצלנו בליכוד הסיעה קובעת"
דודי אמסלם, צילום: Hadas Parush/Flash90

בשנה האחרונה עורר חבר הכנסת דודי אמסלם סערות רבות בעקבות אמירותיו בנושאים שונים: על הממשלה, על אנשי השמאל ועל מערכת המשפט. בשבוע שעבר התבטאיותיו אף הסעירו את הסביבה הקרובה אליו, בעקבות הבעת דעתו שאין לשלול את צירוף רע"מ לממשלת נתניהו. אמירה זו הותקפה על ידי יו"ר מפלגתו של אמסלם בצורה חריפה. בראיון ל"מעריב סופהשבוע", חבר הכנסת מדבר על הכל ואף לא חוסך באמירות חדשות שעלולות לעורר סערות חדשות. 

"ההתבטאות של נתניהו מולי, בניסוח שלה, לא התאימה לי"

אמסלם חושב שנוסח ההתקפה של נתניהו עליו לא היה במקומו. "אני מעריך ואוהב את נתניהו, אני אוחז ממנו כאחד המנהיגים היהודיים הכי חשובים שהיו פה במאה האחרונה, אבל זה לא הופך אותנו לקרטונים", אומר אמסלם, "ההתבטאות שלו מולי, בניסוח שלה, לא התאימה לי. אם הוא מעביר עליי ביקורת, אהלן וסהלן. אבל הרגשתי שהניסוח לא מתאים".

אמסלם ונתניהו

אמסלם ונתניהו | צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"אני יכול להגיד לנתניהו, אני מעריך אותך אבל מבקש להביא סוגיה להצבעה, ואם הרוב יחליט, זו עמדת הליכוד"

חבר הכנסת טוען שאם רוב המפלגה לא חושבת כמו העומד בראשה, צריך ללכת על פי הרוב. "בניגוד לאנשי השמאל הבולשביקים, הכוחניים, הבריונים, ולמפלגות שהראש קובע וכולם עושים מה שהוא אומר וסתם מקבלים משכורת, אצלנו בליכוד הסיעה קובעת", קובע אמסלם, "אני יכול להגיד לנתניהו, אני מעריך אותך אבל מבקש להביא סוגיה להצבעה, ואם הרוב יחליט, זו עמדת הליכוד".

אמסלם מרבה להאשים את אנשי השמאל בגזענות, בבריונות ובהתנשאות על אנשי הימין. בראיון עמו הוא מסביר מדוע המצב העדתי לא השתנה למרות ששלטון מפא"י כבר שייך לנחלת עבר. "רוב אנשי השמאל הם גזענים שפלים שמתנשאים וחושבים שיש פה איזו עליונות של גזע לבן, לכן הם מקטלגים את הימין המזרחי כאנשים נחותים" סובר אמסלם, "הם באמת מאמינים שהם אליטה שצריכה לשלוט ופשוטי העם צריכים לעבוד בשדות ובשווקים, בטח לא בכנסת".

"הסגנון של השמאל יותר אלים ונחות משלי, הם אוחזים מעצמם גזע עליון"

גם בשמאל אפשר למצוא אמירות נוראיות נגד הימין, אומר אמסלם. "מי שמדבר בצורה מכוערת זה השמאל", קובע אמסלם, "הסגנון שלהם יותר אלים ונחות משלי. מיקי לוי קרא לנו אפסים, מיכל שיר קראה לנו סמרטוטי רצפה. יאיר לפיד קרה לנו צאצאי יגאל עמיר. יאיר גולן קרא לנו תתי-אדם. הם אוחזים מעצמם גזע עליון. חלקם בכלל לא מבינים מה אנחנו עושים בכנסת. אנחנו צריכים להיות בשוק. פועלים שחורים. רוב אנשי השמאל, לא כולם, הם אלימים וצבועים שאומרים עלינו שאנחנו מתבטאים לא יפה, אבל הם מתבטאים הכי מכוער".

יו"ר הכנסת מיקי לוי | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמסלם טוען שהמחנה שלו לא צריך להקשיב לביקורת של השמאל על הימין. "אני טוען, הכלבים נובחים והשיירה עוברת, והתפקיד שלנו הוא לבצע שינוי ולא לשמוע את נערות המקהלה של השמאל שנובחות כל היום", טוען אמסלם, "זו הסיסמה של אמסלם דוד: אתם תמשיכו לנבוח ואנחנו נמשיך לעשות".