"גנץ הבין שימין אמיתי זה רק סמוטריץ'"

באיחוד מפלגות הימין ניצלו את הקלטות גנץ, שבהן אמר כי יציב תנאי לצירוף כחול לבן לממשלת הליכוד ("אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ'), והשיקו קמפיין חדש: "בלעדינו, תקום ממשלת ביבי-גנץ שתקדם את הסכם המאה של טראמפ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/19 12:15 כה באדר ב'

"גנץ הבין שימין אמיתי זה רק סמוטריץ'"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

באיחוד מפלגות הימין לא פספסו את ההזדמנות שנוצרה להם, בעקבות חשיפת הקלטות נוספות של בני גנץ, ויצאו היום (ב') בקמפיין חדש שכותרתו: "זה או ממשלת ביבי-גנץ או ביבי-סמוטריץ'".

גורמים במפלגה טענו כי דברי יו"ר כחול לבן, שהביעו פחד מחיבור בין נתניהו למפלגתם, הוכיחה "שגם גנץ מבין שהיחיד שהוא ימין אמיתי  ויכול לעצור את 'הסכם המאה' המסוכן של טראמפ הוא סמוטריץ׳ ורשימת איחוד מפלגות הימין". 

בהקלטות שנחשפו אמש בחדשות 13 נשמע גנץ אומר כי לא יפסול ישיבה בממשלה עם נתניהו בתנאי שזה יהיה בלי יו"ר האיוד הלאומי: "נגיד שהוא (נתניהו) ינצח את הבחירות, שבוע אחרי זה טראמפ שם תכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר 'בוא נאתרג את הנתניהו הזה' כי אחרת סמוטריץ' יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו. אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ', זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר', לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".

בסרטון שיצא הבוקר הזהירו ברשימה כי אם הליכוד יהיה גדול מדי ללא רשימת איחוד מפלגות הימין חזקה לצידו, תקום ממשלת ביבי-גנץ שתקדם את הסכם המאה של טראמפ, תגרור ירי טילים על גוש דן, חורבן ההתיישבות ביו״ש ופינוי מאות אלפי יהודים מבתיהם.

באיחוד מפלגות הימין נמסר כי "גנץ חשף את האמת! רק ימין אמיתי שמחויב באמת לארץ ישראל ולעם ישראל לא יזגזג ברגע המכריע. לא יאפשר לגנץ לאתרג, ישמור על נתניהו מימין וימנע גירוש אלפי משפחות מתיישבים והבאת קו הגבול למרחק יריקה מגוש דן בו מושב משמרת יהפוך לעוטף קלקיליה".