הקלטות חדשות של גנץ נחשפות: אשב עם נתניהו, בלי סמוטריץ'

מה גנץ חושב באמת על גבי אשכנזי: "אני חושב שהוא לא היה בסדר, הוא היה צריך להגיד "בני יהיה ראש ממשלה מצוין", ועד כמה הוא סומך על יתר חבריו להנהגת המפלגה:: "באף אחד אני לא בטוח. באף אחד מהשלושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/19 21:03 כד באדר ב'

הקלטות חדשות של גנץ נחשפות: אשב עם נתניהו, בלי סמוטריץ'
מתחילים לשמוע חריקות. ראשי מפלגת כחול לבן, צילום: ללא

החפרפרת במטה של גנץ ממשיכה לספק חומרים לכתבי החדשות, והפעם נחשפו הקלטות חדשות של בני גנץ בהם הוא חושף כי הוא מוכן לשבת בממשלה עם נתניהו, אך ללא סמוטריץ', ואינו סומך על חבריו להנהגת מפלגת כחול לבן, כך פורסם בחדשות 13. 

בני גנץ יוצא נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שפסק כי נתניהו לא מואשם בדבר בפרשת הצוללת: "מי שלא חקר את הצוללת השישית, לא יכול לפתוח את הצוללת השביעית, שמינית, תשיעית ... מי שלא חקר את ספינות המגן, לא ימצא את הסיפור הזה. ואני חושב שגם מנדלבליט פחד לחקור את זה ... ואם הוא היה חוקר את ביבי על הסיפור הזה, מדינת ישראל לא הייתה מקבלת את הצוללות. הוא פוחד שיגידו שזה פגע בביטחון המדינה וסיפורים ועניינים". 

לראשונה בהקלטות, גנץ לא פוסל שיישב כשר תחת נתניהו, תחת מגבלות, גם בסמוך להגשת כתב אישום נגדו: "נגיד שהוא (נתניהו) ינצח את הבחירות, שבוע אחרי זה טראמפ שם תכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר 'בוא נאתרג את הנתניהו הזה' כי אחרת סמוטריץ' יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו. אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ', זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר', לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".

יו" כחול לבן תוקף את שותפו להנהגה, גבי אשכנזי שלא פירגן לו בראיון לחדשות 12: "ראינו את הכתבה (הריאיון שנתן אשכנזי לעיתונאית דנה ויס) ביחד אצלו בבית, כל הארבעה. הוא היה נורא לחוץ לפני שזה שודר. הוא הזיע, מסכן. ממש הזיע. הוא היה הרבה יותר רגוע אחר כך, כי פרגנו לו". 

גנץ הוסיף: "מה שיש לי להגיד לו – אני אגיד לו בארבע עיניים. אני חושב שהוא לא היה בסדר, הוא היה צריך להגיד 'בני יהיה ראש ממשלה מצוין. הוא בתוך הסיפור הזה. כבר שנה וחצי הוא נערך לסיפור הזה. אני הצטרפתי אליו לאחרונה, אני אחריו. הוא יותר מתאים ממני בשלב הזה להיות ראש ממשלה ואחר כך נראה'".

ובכך לא מסתיים הירי בנגמ"ש של כחול לבן. אחרי הביקורת על הרמטכ"ל לשעבר, זה מה שיש לבני גנץ לאמר על שותפיו הנוספים למסע הפוליטי – יאיר לפיד ומשה יעלון: "באף אחד אני לא בטוח. באף אחד מהשלושה (לפיד, יעלון ואשכנזי) אני לא בטוח. אני לא בטוח באף אחד".