גם החיילים לא עזרו: בנט ושקד מחוץ לכנסת ודורשים ספירה חוזרת

לאחר ספירת המעטפות הכפולות, וביניהם קולות החיילים, ראשי הימין החדש לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה וייאלצו לצפות בדיוני מליאת הכנסת מהבית. תוצאות האמת התעכבו עקב תקלות טכניות במטה ועדת הבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/19 09:56 ו בניסן התשעט

גם החיילים לא עזרו: בנט ושקד מחוץ לכנסת ודורשים ספירה חוזרת
נותרו בחוץ. בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שניים מהשרים הבכירים בממשלה האחרונה, ומי שניסו להוביל למפץ פוליטי בימין, נפתלי בנט ואיילת שקד, לא יכהנו בכנסת ה-21. כך עלה מתוצאות האמת שפורסמו היום (ה') על ידי ועדת הבחירות המרכזית. ראשי הימין החדש דרשו לספור את הקולות מחדש. יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ, 

גם יותר מ-200 אלף המעטפות הכפולות, שעיקרן חיילי צה"ל, לא הועילו לראשי הימין החדש שנשארו מתחת לאחוז החסימה עם חוסר של כאלף קולות בלבד. בימין החדש לא קיבלו את הדין ודרשו לקיים ספירה חוזרת בטענה שמשקיפים הוצאו מהליך ספירת הקולות: "גנבו את הבחירות".

עוד עלה מסיום ספירת הקולות כי מרצ שיפרה את מצבה עם 5 מנדטים שבאו על חשבון יהדות התורה שירדה ל-7. גוש הימין ירד ל-64 מנדטים לעומת גוש השמאל שעלה ל-56. איחוד מפלגות הימין נותרה על 5 מנדטים.

סמוטריץ' צייץ בדף הטוויטר שלו: "אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות".

תוקף את לפיד וליברמן. בנט בישיבת הבית היהודי

3 בחוץ, אחד בפנים. בנט, מועלם, שקד וסמוטריץצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

עם פרסום המדגמים ביום שלישי האחרון, תלה בנט את תקוותו בקולות החיילים: "חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, לא כשקל. יש לנו סבלנות, אמונה גדולה ועצבים מברזל. אנחנו דואגים לחיילים, ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו. מפלגת הימין החדש תעבור ותעבור יפה, רק סבלנות". תוצאות האמת כאמור לא הועילו והשניים שחולמים יום אחד לכהן כראשי ממשלה יבלו את הקדנציה הקרובה בבית.

השניים החלו את דרכם הפוליטית המשותפת בלשכתו של בנימין נתניהו בשנת 2006, כשזה כיהן כיו"ר האופוזיציה, ובהמשך הקימו את תנועת ישראל שלי וכבשו בסערה, בשנת 2012 את הבית היהודי אותה הובילו במשך 2 קדנציות בכנסת.

בממשלה האחרונה כיהנו השניים בתפקידים בכירים, משרדי החינוך והמשפטים, וכן בקבינט המדיני ביטחוני. זמן קצר לאחר ההחלטה על הקדמת הבחירות, הודיעו בנט ושקד כי הם עוזבים את מפלגת הציונות הדתית ומקימים את הימין החדש, מתוך מטרה ליצור מפלגה שתאחד באופן שווה דתיים וחילוניים.

תחילה ניבאו להם הסקרים מספר דו ספרתי של מנדטים, והם סימנו כמטרה את תפקידי שר הביטחון והמשפטים עם הבטחה כי יחוללו מהפיכות בשני תחומים אלה, אך ככל שנקף הזמן ויום הבוחר התקרב הם דעכו, עד שתוצאות האמת הותירו אותם מחוץ לשדה הפוליטי.