גדעון סער נגד עידית סילמן: "אני אוהב בהירות ויושר"

יושב ראש תקווה חדשה ואחד האנשים החזקים בממשלה, והוא טוען כי ידע מראש על המגעים של הליכוד עם סילמן. בראיון הוא טוען כי אצלו זה לא יקרה: "אני יודע מה קורה. הליכוד שולח שליחים לכולם, גם אליי. הציעו הצעות מאוד נדיבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/22 09:55 יג בניסן התשפב

גדעון סער נגד עידית סילמן: "אני אוהב בהירות ויושר"
גדעון סע. המתריע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים גדעון סער הוא אחד מאדריכלי הקואליציה הנוכחית, ולפי טענתו פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן לא נחתה עליו כרעם ביום בהיר. בראיון לישראל היום הוא אומר כי ידע על דבר המגעים עם הליכוד, מגעים שהבשילו לכדי פרישה. "שוחחתי עם רה"מ בנט כמה פעמים ואמרתי לו בצורה ברורה: תדע לך שיש מגעים רציניים ביותר בין הליכוד לח"כ סילמן".

"אינני יכול להתייחס לכך כאל הארה אידיאולוגית"

על המהלך של סילמן סער לא חוסך ביקורת: "אני מבין שלפי הפרסומים הובטחו לסילמן תפקידים מסוימים בכנסת ובממשלה הבאה, ולכן תסלח לי שאינני יכול להתייחס לכך כאל הארה אידיאולוגית. היא נאחזת בכיסא. אני אוהב בהירות ויושר", אמר בראיון לישראל היום.

אחת הסמנים הימניים בקואליציה, לצד ימינה, היא מפלגתו של סער "תקווה חדשה". סער בטוח שאף אחד מאנשיו לא יערוק: "אני יודע מה קורה. הליכוד שולח שליחים לכולם, גם אליי. הציעו הצעות מאוד נדיבות".

"הליכוד אחראי לכל ההישגים הפרלמנטריים של הרשימה המשותפת בכנסת הזאת"

על המשך קיומה של הקואליציה הוא אומר: "היה קשה גם קודם, ויהיה קשה מאוד לקיים את זה עכשיו. יהיה צורך במאמץ לקיים ממשלה מתפקדת. אני מקווה שהמאמץ הזה יצלח. זה לא בלתי אפשרי, אבל זה גם לא בטוח".

על האפשרות להישען על הרשימה המשותפת אומר סער: "הליכוד אחראי לכל ההישגים הפרלמנטריים של הרשימה המשותפת בכנסת הזאת - בית חולים בסכנין וחוק פטור לארנונה למבני דת. מי שמנהל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת זה הליכוד. באופן כללי, מקובל ונהוג בכל הכנסות לשתף פעולה עם שני תנאים: לא כחלק מהקואליציה ולא על חשבון העקרונות שלנו".

הריאיון המלא יתפרסם מחר (ו') במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן