בכיר באיחוד מפלגות הימין: "שקד ובנט סירבו לקדם את יוזמת סמוטריץ להחלת הריבונות"

הגורם טען כי לא רק נתניהו טרפד את קידום הנושא בקדנציה האחרונה, אלא גם שרי הימין החדש: "סמוטריץ ביקש להעלות את נושא הריבונות לוועדת השרים לענייני חקיקה , אך הם סירבו. בנט טען שזה לא ייראה טוב ואף הזוי"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 07/04/19 13:25 ב בניסן התשעט

בכיר באיחוד מפלגות הימין: "שקד ובנט סירבו לקדם את יוזמת סמוטריץ להחלת הריבונות"
עולה להתקפה. סמוטריץ ובנט בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי יפעל להחלת הריבונות בחלק משטחי יהודה ושומרון, ובימין החדש גיבו אותו ואמרו כי הם אלה שדחפו את הנושא בכנסת היוצאת. גורם בכיר באיחוד מפלגות הימין טען היום (א') בתגובה כי מי שבלם את קידום היוזמה בקדנציה האחרונה, מלבד נתניהו, היו נפתלי בנט ואיילת שקד.

"אני שומע את אנשי בימין החדש שנתניהו מיישר איתם קו בנושא הריבונות", אמר הגורם בשיחה עם כתבים והוסיף כי "מי שקידם את הנושא בקדנציה האחרונה זה סמוטריץ ויואב קיש עם תמיכה של אורית סטרוק".

 מסתייגים. בנט ושקד

למרות ההצהרות, בלמו את החלת הריבונות?. בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו, "מי שבלם את זה היו נתניהו וגם בנט ושקד. סמוטריץ ביקש אינספור פעמים להעלות את נושא הריבונות לוועדת השרים לענייני חקיקה כדי לאתגר את נתניהו אך הם סירבו. בנט טען שזה לא ייראה טוב ואף הזוי, בהתחלה בגלל אובמה ובהמשך בגלל שלא רצו להביך את טראמפ. לא רק שהם לא קידמו את הנושא אלא שלא היה להם את האומץ לגבות ולדחוף את זה כשזה עלה".

אמש, בראיון לפגוש את העיתונות, הצהיר נתניהו כי יפעל להחלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון: "הבאנו הכרה של נשיא אמריקאי על רמת הגולן. אני לא אחלק את ירושלים ולא אעקור אף יישוב. אנחנו נעבור גם לשלב הבא. בקדנציה הבאה אני אפעיל ריבונות. אני דואג קודם לביטחון ישראל".