נתניהו: בקרוב נפנה את חאן אל אחמר

ראש הממשלה טוען כי יספח את יהודה ושומרון ואת גוש עציון במידה וייבחר לקדנציה נוספת. בנוסף, נתניהו דיבר על פינוי חאן אל אחמר, הורדת מסים ולגליזציה. ראש מועצת בית אל: "החלת הריבונות ביהודה ושומרון הייתה צריכה להתבצע מזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/19 20:31 א בניסן התשעט

נתניהו: בקרוב נפנה את חאן אל אחמר
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולמויסקי

בראיון לחדשות 12 הערב (מוצאי שבת) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה וייבחר שוב לראשות הממשלה הוא יחיל ריבונות ביהודה ושומרון ובגוש עציון. נתניהו הזכיר גם כי יפנה את היישוב הלא חוקי חאן אל אחמר.

בשאלה מדוע עד היום, כל שנות שלטונו לא סיפח את יהודה ושומרון וגוש עציון ענה נתניהו: "מי אמר לך שלא נעשה את זה? אנחנו בדרך לשם. כל אחד מבין שהקדנציה הבאה תהיה גורלית. העברתי כמה דברים. הבעיה הראשונה היא מה לא לעשות? גנץ ולפיד יפנו ישובים. לי יש תפיסה הפוכה. עכשיו הבאנו הכרה של נשיא אמריקאי על רמת הגולן. אני לא אחלק את ירושלים ולא אעקור אף יישוב. אנחנו נעבור גם לשלב הבא. בקדנציה הבאה אני אפעיל ריבונות. אני דואג קודם לביטחון ישראל". 

בג"ץ מאשר לך את ההריסה של חאן אל אחמר, מדוע אתה לא עושה את זה?

"זה ייעשה בקרוב מאוד. בזמן הקרוב ביותר".

אולי הגיע הזמן שתקום ותעזוב? אתה הרי אמרת שגם לראשות ממשלה צריך להיות גבול.

"יש לי עוד דברים גדולים לעשות. יש לי תכניות אדירות לאזרחי מדינת ישראל. במשך שמונה שנים אני עמדתי בלחצים כבירים מול ממשל אובמה. היחסים בינינו היו מורכבים. מפלגות הימין יבואו איתי, גנץ ייקח רק עלה תאנה".

חאן אל אחמר

חאן אל אחמר יפונה?צילום: תנועת רגבים

נתניהו הזכיר גם את הרצון שלו להוריד מסים ובנוסף הזכיר את האפשרות להתיר שימוש בסמים קלים - במריחואנה במדינת ישראל.

שי אלון ראש מועצת בית אל התייחס לדבריו של ראש הממשלה ואמר: "שמעתי הערב שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח להחיל ריבונות ביהודה ושומרון בקדנציה הבאה. אני מחזק את ראש הממשלה ואומר שהחלת הריבונות ביהודה ושומרון הייתה צריכה להתבצע מזמן, יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד משאר חלקי הארץ". 

עוד הוסיף אלון ואמר כי הוא מקווה מאוד שלא מדובר בהבטחת בחירות. "ראש הממשלה ימדד במעשיו ולא בדיבורו" ציין.