בכיר באיחוד מפלגות הימין לכיפה: נשאיר את בן גביר בחוץ

למרות ההסכמים וההבטחות, נראה כי באיחוד מפלגות הימין לא הולכים לחוקק את החוק הנורווגי מחדש, ובכך להשאיר את איתמר בן גביר מחוץ לכנסת ה-21

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/04/19 10:36 ה בניסן התשעט

בכיר באיחוד מפלגות הימין לכיפה: נשאיר את בן גביר בחוץ
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עדיין לא סיימו לספור את הקולות אבל ככל הנראה איחוד מפלגות הימין יקבלו בין 5-6 מנדטים. איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית מקום שביעי ברשימה, יהיה נתון לחסדיהם של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' כדי להיכנס לכנסת ה-21, בזכות החוק הנורווגי- אולם נראה כי הוא יחכה לשווא. 

אמש (ג') הרב רפי פרץ התקשה להצטלם עם איתמר בן גביר שנכנס לאולם מאוכזב וכואב- וכך היה לכל אורך הקמפיין. לעומתו בצלאל סמוטריץ' טען באוזני כל כי הם יעשו הכל להכניס את איתמר בן גביר לכנסת. אולם ממידע שהגיע לחדשות כיפה נראה כי, למרות הסיכומים, הרב רפי פרץ לא יאפשר לחוק הנורווגי לעבור בכנסת הבאה, ובכך ישאיר את בן גביר לנסות את מזלו בכנסת הבאה.  

הרב פרץ טען מהרגע הראשון כי מדובר רק בבלוק טכני, ויום לאחר הבחירות המפלגות התפצלו לשתי מפלגות שונות שיעבדו בנפרד. גם הקמפיין של המפלגות היה בנפרד. הבית היהודי-איחוד לאומי שיתפו פעולה והקפידו להוציא את איתמר בן גביר מהתמונה, למרות הסיכומים וההבטחות שיעשו הכל להכניס אותו. 

החוק נורווגי, לפיו לא שר לא יכהן במקביל לכהונתו כחבר כנסת, נחקק בקדנציה הקודמת כהוראת שעה, ועל כן צריך להעביר את החוק שוב בכנסת הבאה. ייקח כמה חודשים עד שתהיה הסכמה של חברות הקואליציה והחוק יעבור, וגם במידה והוא יעבור החוק, בישראל, הוא בגדר המלצה, ולא מחייבים את השר להתפטר מתפקידו. 

מנגד, מוטי יוגב אמר בראיון לחדשות כיפה כי התקיימו פגישות בין הרב רפי פרץ וראשי עוצמה יהודית, בהם הם סיכמו כי לאחר הבחירות תהיה הערכת מצב לגבי המשך קיום המפלגה כרשימה משותפת: "נעשה הערכת מצב של המציאות, האם טוב לה שנמשיך לרוץ ביחד, והאם זה מועיל לעם ישראל, או טוב לה ולנו שנתפצל לשתי מפלגות. אלו דברים שאין להם שיעור כרגע. אחרי הבחירות נדע מה מספר המנדטים שקיבלנו ונחליט".