"בג"צ מנותק מהאינטרסים של מדינת ישראל"

בעקבות החלטת בג"צ להורות לצה"ל שלא להרוס את בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר, שפורסמה לראשונה בחדשות כיפה, באיחוד מפלגות הימין זועמים ותוקפים את בג"צ בחריפות. סמוטריץ': "בית המשפט העליון שוב גילה היום אטימות מוסרית וביטחונית". בן גביר: "שופטי בג"צ מנהלים את המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/19 15:05 כה באדר ב'

"בג"צ מנותק מהאינטרסים של מדינת ישראל"
שופטי בית המשפט העליון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

זעם בימין בעקבות החלטת בג"צ למנוע הריסת בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר, שפורסמה לראשונה בחדשות כיפה. יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, כתב בתגובה: "הריסת בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי״ד כבר לא תסייע למשפחתה אבל יש בכוחה להשיב מעט את הכבוד הלאומי של עם ישראל. בג״ץ שוב הציג ניתוק מהשכל הישר וניתוק מהאינטרסים של מדינת ישראל. את זה אנו מחוייבים לשנות".

גם יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ' זעם על ההחלטה ואמר כי ״בית המשפט העליון שוב גילה היום אטימות מוסרית וביטחונית. גילה את הניתוק העמוק שלו מהחברה הישראלית ומדרישת הביטחון הכל כך טריוויאלית שלה. מי שיוצא מכאן כדי לרצוח יהודים צריך לדעת שביתו יהרס בו במקום". 

סמוטריץ' הוסיף ותקף את בית המשפט העליון ואמר:" לא זו בלבד, כל מי שמסייע, מלין, מסיע, עוזר אחר כך בתהליך הבריחה צריך לדעת שהבית שלו יהרס ומשפחתו יגורש, בלי בג"ץ ובלי בצלם. כי המחויבות שלנו לביטחונם של אזרחי ישראל עולה בהרבה על המוסריות המעוותת של בית המשפט העליון. אנחנו מחויבים לטפל בעוול ובעיוות המוסרי הזועק הזה לשמים בכל כוחנו בעזרת ה' מיד אחרי הבחירות. אנחנו נשנה את זה, אנחנו נחזיר את סדרי העדיפויות, את המוסר הצודק והנכון למדינת ישראל, לאזרחי ישראל, כדי לשמור על הביטחון שלנו".

מועמד עוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין, איתמר בן גביר, אמר בתגובה כי שופטי בג"צ מנהלים את המדינה: "אסור לרמות את עצמנו. במשך ארבע שנים יש כביכול ממשלת ימין, אך לצערנו שופטי בג"צ ממשיכים לנהל את המדינה ולכבול את ידי הצבא במאבק מול הטרור. הסוף לשלטון בג"צ יתרחש רק אם אבחר לכנסת ואמונה לראשות ועדת חוקה חוק ומשפט. רק לאחר שנשנה את הרכב הוועדה למינוי שופטים ונמנה עוד עשרה שופטים בעלי תפיסת עולם יהודית לאומית לבית המשפט העליון, המצב ישתנה וידי הצבא ישוחררו למאבק אמיתי בטרור".

ח"כ מוטי יוגב אמר: "קול דמיה של אור הי"ד זועקים אלינו מן האדמה. הצדק לאור יחכה, עד שבית המשפט העליון יועיל בטובו לדון בעתירות המחבלים. בפיגוע הבא לא עלינו, לא תוכל הדוקטרינה הצדקנית של בית המשפט העליון לומר: "ידינו לא שפכה את הדם הזה".

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת "אם תרצו" התייחס אף הוא להחלטת בג"ץ להקפיא את הריסת בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל: "מדובר בהחלטה הזוייה אשר מעידה שוב עד כמה שופטי בג"ץ מנותקים מן המציאות. מחבל שיוצא לרצוח חייב לדעת שביתו ייהרס תוך 48 שעות ומשפחתו תגורש לאלתר. החלטה זו על אף שהיא ארעית היא פרס לטרור ומהווה יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות."