אלי ישי פורש: "לא נסכן את הימין והצביון היהודי"

יו"ר מפלגת 'יחד', אלי ישי, צפוי לפרוש מהמירוץ לכנסת עם מפלגתו, ולהעביר את תמיכתו ליהדות התורה. ישי היה קרוב להיכנס לרשימת איחוד מפלגות הימין, ערב סגירת הרשימות, אך בהוראת הרב מאיר מאזוז החליט לבסוף לרוץ עצמאית. יחד: "לא נסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/03/19 15:24 כ באדר ב'

אלי ישי פורש: "לא נסכן את הימין והצביון היהודי"
מצטרף לבית היהודי | אלי ישי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אלי ישי פורש. ח"כ משה גפני, מס' 2 במפלגת יהדות התורה, אמר היום (ד') בצהריים בכנס בחירות בחיפה כי יו"ר מפלגת יחד, אלי ישי, צפוי לפרוש מהמירוץ לכנסת ולהעביר את תמיכתו ליהדות התורה. כך פרסם כתב 'בחדרי חרדים', ארי קלמן. ישי עומד בראש מפלגת 'יחד', והוא נציגו של הרב מאיר מאזוז, הנחשב לאחד מגדולי רבני הציבור החרדי-ספרדי.

ערב סגירת הרשימות לכנסת ניהל ישי מגעים עם איחוד מפלגות הימין לריצה משותפת, כאשר הוצע לו המקום התשיעי ברשימה, ולפי חלק מהדיווחים אף תפקיד שר, אך בסופו של דבר המגעים לא צלחו, והרב מאזוז הורה לישי לרוץ עצמאית. מאז סגירת הרשימות הצהיר ישי מספר פעמים כי לא יפרוש וכי ירוץ עד הסוף, אך נראה כי מצב המפלגה בסקרים, בהם לא התקרבה לאחוז החסימה, עשה את שלו.

בהודעה שפרסם יו"ר יחד אלי ישי נכתב: "לאחר שבועות של עבודה נמרצת לחזק את תנועת 'יחד', הגענו ב"ה להישג של למעלה ממאה אלף תומכים שנרשמו והביעו תמיכה בדרכו של מרן ראש הישיבה גאון ישראל רבי מאיר מאזוז שליט"א, ובדרכה של תנועת 'יחד'. ועל כך תודתי הרבה לכל הפעילים המסורים שרק בזכותם הגענו ליעד זה.

"כפי שהבטחנו, תנועת 'יחד' לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו. לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ב'יהדות התורה' בתיווכו של סגן השר הרב מאיר פורוש. לאחר ששקלנו את הנתונים ובחינת האפשרויות העומדות בפנינו, הבאנו בפני מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט"א את המצב לאשורו נכון לרגע זה, עם כל ההשלכות והאפשרויות. כפי שנהגתי במשך כל שנותי בפוליטיקה ביושר ובאמונה, כאשר ביקשתי מהרב כי טובתי האישית לא תהיה צד כלל וכלל בסל השיקולים.

"הרב בחן את הדברים, בדק וחקר את ההתחייבויות לשמירה על דרכה של תנועת 'יחד', וקיבל החלטה מתוך דאגה לעולם התורה, מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, ולערכים המלווים את תנועת 'יחד', למשוך את רשימת 'יחד' מהתמודדות לכנסת הנוכחית, ולהביע תמיכה ברשימת 'יהדות התורה' שסימנה ג'.

"מתוך כל האפשרויות שהצגנו בפני הרב, קבע הרב כי אופצייה זו היא הטובה ביותר בכדי לשמר את הדרך בה אנו מאמינים. אנו יוצאים לדרך זו, מתוך הכרה והבנה כי זו הדרך הבטוחה והטובה ביותר למען תורת ישראל, עם ישראל, ולמען שלמות ארץ ישראל. יחד כל בית ישראל ספרדים ואשכנזים, חרדים חילונים ושומרי מסורת, וכל מי שחשובה לו צביונה היהודי של המדינה".    

נשאר בחוץ, אלי ישי

יתמוך ביהדות התורה. אלי ישיצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

איחוד מפלגות הימין בתגובה לפרישת אלי ישי: "אנו מברכים על הצעד האחראי של אלי ישי, שדואג למניעת איבוד קולות למחנה הימין. אנחנו קוראים למצביעי יחד לחזור הביתה! תצטרפו אלינו ויחד נשמור על עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל".

יו"ר ש"ס אריה דרעי על תמיכתו של אלי ישי ביהדות התורה: "טוב שלא יאבדו את הקולות של מחנה הימין, אבל חבל. עשינו מאמצים שיחד שיחזרו לש"ס למקום הטבעי שלהם ולא הצלחנו. יכולנו להטיל על ההסכם הזה וטו - אבל לא רצינו".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, בתגובה להודעת השר לשעבר אלי ישי כי לא יתמודד בבחירות הקרובות: "מברכת את ידידי אלי ישי על החלטתו לפרוש מהמירוץ מתוך אחריות כלפי המחנה הלאומי. החלטה מנהיגותית אמיצה, ששמה את האידיאולוגי מעל האישי". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן