ההצעה לאלי ישי: תמיכה פומבית של הרב מאזוז תמורת מקום ריאלי ברשימה המאוחדת

המשא ומתן בין הבית היהודי-איחוד לאומי לאלי ישי מתקדם. אלי ישי יקבל מקום ראלי ברשימה במידה והרב מאזוז, רבה הרוחני של מפלגת יחד, יתמוך בפומבי ברשימת הבית היהודי. אלי ישי הסכים בתנאי שימוקם במקום השלישי ברשימה המאוחדת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 19/02/19 12:50 יד באדר א'

ההצעה לאלי ישי: תמיכה פומבית של הרב מאזוז תמורת מקום ריאלי ברשימה המאוחדת
יקבל את ההצעה של הבית היהודי? אלי ישי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בבית היהודי לא מחכים לעצמה יהודית. המשא ומתן בין אלי ישי לבית היהודי-איחוד לאומי מתקדם. לחדשות כיפה נודע כי ההצעה שעל שולחן הדיונים היא שבתמורה לתמיכה פומבית של הרב מאזוז, רבו של אלי ישי, יו"ר יחד יקבל מקום ראלי ברשימה. 

במסגרת איחוד הרשימות במפלגות הסרוגות נרשמה התקדמות משמעותית עם אלי ישי, יו"ר מפלגת יחד. ישי צפוי לקבל את ההצעה, אולם רבו של ישי, הרב מאיר מאזוז עלול להערים קשיים. 

הרב מאזוז, מנהיגה הרוחני של יחד, הוא איש ימין מובהק. בתקופת ההתנתקות השתתף הרב בהפגנות המפונים, ואף הצטרף לפסיקת הרבנים בעד סירוב פקודה. מנגד, הרב מאזוז לא הסכים בבחירות הקודמות, ב-2015, להציב אישה ברשימת יחד, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, וייתכן שלא יסכים לתת את ברכתו למהלך האיחוד מכיוון שבבית היהודי ובאיחוד הלאומי מוצבות שתי נשים.

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץצילום: יחצ

ממפלגת יחד נמסר כי הם ממוכנים לחתום על העסקה, אך הדיון כרגע הוא על מיקומו של אלי ישי ברשימה, שאינו מוכן לרדת מהמקום השלישי. 

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו שותף למאמצי החיבור בין הסיעות. אמש (ב') נפגש אלי ישי עם נתניהו. ראש הממשלה הפציר ביו"ר יחד להתאחד עם הבית היהודי ולהשתבץ במקום השמיני בתמורה לתפקיד שר בממשלתו הבאה. בסביבתו של אלי ישי אמרו שההצעה נדחתה. 

הצעה נוספת שעלתה מלשכת ראש המשלה שיש יחבור למפלגת הבית היהודי עם הבטחה מנתניהו שיעבור חוק נורווגי סיעתי, ולא מפלגתי שנהוג עד היום, וראשי הסיעות הסגורות יקבלו כל אחת תיק. כלומר שלושה משרדי ממשלה לסיעות המרכיבות את רשימת הבית היהודי. בסביבת הבית היהודי והאיחוד הלאומי סירבו לפי שעה להצעת ראש הממשלה. 

במסגרת החוק הנורווגי תהיה אפשרות לראש כל סיעה משלושת הסיעות המרכיבות את הרשימה, בית היהודי, איחוד לאומי ויחד, להתפטר מהכנסת ולהישאר שר בממשלה. כך המקומות הנמוכים ברשימה המשותפת יצליחו להיכנס לכנסת ה-21.  

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן